2016. június 05. 19:10 - szolnokitibor

Epres - túrós alagút a dolgos hétköznapokra

Gondolom, a mostanában posztolt receptekből kiderül, hogy imádom az eperszezont. Most is ilyen finomságot hoztam nektek, krémes, epres, túrós süti formájában. Sikerült szert tennem egy olyan sütőformára, amiben kenyereket, kalácsot lehet sütni, a pontos geometriai formája trapéz alapú hasáb. Na, ezt mindenképpen fel akartam avatni valami epressel, és mivel elég későn kezdtem neki, nem akartam sütéssel is időt húzni. Így egy sütés mentes, babapiskóta alapú, szeletelhető süti állt elő fél nappal a folyamat kezdete után, ugyanis muszáj hűlnie, hogy összeálljon. Tehát nem instant megoldás az édesség és eper utáni vágy leküzdésére, de megéri rá várni, nagyon finom lesz. Egyébként nagyon hasonlít a túrótortámhoz :)

epres.jpg

Recept (kb 10 szelet süteményre)

Hozzávalók: 

  • 2 doboz habtejszín (400 ml)
  • 2 csomag habfixáló
  • 500 g friss eper
  • cukor/édesítő
  • 450 g túró

Elkészítés

A tejszínt az édesítővel/cukorral összekevertem és botmixerrel kb 15 másodpercig kevertem. Ekkor hozzáadtam a habfixálót, majd teljesen felvertem. Ekkor hozzákevertem a túrót. Az epreket megmostam, apró kockákra vágtam és a masszába kevertem. A sütőformát sütőpapírral kibéleltem és elegyengettem benne a krémet. A tetejét babapiskótával kiraktam (ez lesz az alja, ha kiborítod a formából), és egy éjszakára hűtőbe tettem. Csak tálalás előtt vettem ki, úgy jó szeletelni. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr468782068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása