2015. május 11. 21:47 - szolnokitibor

A világ legfinomabb túrótortája. És sütni sem kell.

A legutóbbi Nők Lapja Konyha melléklete egy gyerekeknek szóló receptfüzet volt. Naná, hogy abban találtam ezt a receptet, és alig vártam, hogy elmúljon az őrült hét és hévégén megcsináljam a sütés nélküli túrótortát. Nekem ez a rekreáció. Meg a töltött kagylótészta, amit mellé csináltam, de az egy másik poszt témája. Szóval, mivel eperszezon van, és az eper az én nagy barátom, mindenképpen valami olyat szerettem volna csinálni, amiben felhasználhatom és nem is halok meg kalória és cukortúladagolásban (lesz később olyan epres recept is, nyugi). Szóval így gondoltam ki, hogy megcsinálom a gyerekverziót, kicsit átalakítva. Az eredmény a valaha kóstolt legfinomabb torta. Nem vagyok elfogult. Tényleg. (Na jó de, de a Kedves is ezt mondta. De végül is, ő is elfogult...) A lényeg az, hogy a citrom a túróval és a vaníliacukorral pont tökéletes elegyet alkot, jól passzol a természetesen édes eperhez, de szinte bármilyen más gyümölcshöz is, így biztos, hogy a nyár slágere lesz nálam ez a recept. A torta alapja babapiskóta, amit kb 0 éves korom óta imádok, így ebben a "sütiben" tényleg minden kedvencem benne van. És azt mondtam már, hogy marha egyszerű? Szóval tényleg mindenkinek ajánlom. Édesszájúnak, diétázónak, lustának, kezdőnek, vérprofinak, gyümölcsmániásnak, tavasziízrevgyónak, ilyenek... És ilyen szép:

turotorta.jpg

Recept:

Hozzávalók: 

  • 500 g túró
  • 3 csomag vaníliás cukor
  • 2 csomag expressz zselatin fix (Dr.Oetker)
  • 70 g cukor (én édesítőt használtam hozzá)
  • 25 dkg babapiskóta (nekem a kör alakú jött be)
  • 2 natúr joghurt
  • 200 ml habtejszín
  • 1 citrom leve
  • 1 citrom héja
  • 500 g eper vagy más gyümölcs

Elkészítés:

A habtejszínt egy keverőtálban elkezdtem robotgéppel felverni, majd kb 20 mp múlva hozzáadtam az egyik zselatin fix csomagot. Addig kutyultam a géppel, amíg krémes hab nem lett. Ez kb 3 perc volt. Egy másik tálban összekevertem a túrót, a vaníliás cukrot, a cukrot, a citromlét és héjat, a joghurtokat és a másik zselatin fixet, és robotgéppel alacsony fokozaton ezt is összedolgoztam. Óvatosan hozzákevertem a kész habot is. Az eper kb 2/3-át belekockáztam a masszába, hogy a krémben is legyen meglepi, a maradékokat pedig félbevágtam a díszítéshez. Egy normál tortaforma aljába tejbe mártott babapiskótákat sorakoztattam, mivel kör alakúak voltak így két rétegben, hogy teljesen lefedje a forma alját. Rákanalaztam a krémet, rápakoltam a fél epreket és hagytam pihizni a hűtőben 3 órát. (Bírd ki, mert csak így lesz jó állaga a krémnek) És kész is lett. 

Kcal: 220 kcal / szelet

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr387451160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása