2015. május 24. 22:25 - szolnokitibor

Csodasüti barackkal, szederrel

Elutaztunk a hétvégén, vasárnap este, amikor hazaértünk eszembe jutott, hogy van talonban egy sütireceptem, gyorsan összedobom. Csodálatos lett, nem túlzok. Nagyon egyszerű, gyors, gyönyörű és isteni... Réteslap barackkal, szederrel, egy ici-pici porcukorral. Kb 10 perc előkészületet igényel, több szakaszban kell sütni összesen 25 percig, és rárakni ezt-azt menet közben. És szintén szabadon variálhatóak a gyümölcsök, én a fagyasztó aljáról ezeket kapartam össze. Boltbezárós vasárnapokon is működhet, ha tartasz otthon réteslapot. Egyébként elég diétás is, belefér bármilyen hardcoreba, ha finomságra vágysz.Egy gond van vele, rögtön dupla adagot kell sütni, mert azonnal elfogy. A nap megkoronázása volt, de így nem jut desszert holnapra... Azt mondtam már, hogy nagyon szép?

szedresbarackos.jpg

Recept

Hozzávalók:

  • 6 kinyújtott réteslap (én a Lidlből szereztem)
  • 4 db barack (befőttből is működik)
  • kb 15 dkg szeder
  • 1 ek porcukor
  • 2 dkg vaj

Elkészítés

A réteslapokat kivettem a hűtőből és hagytam 10 percig akklimatizálódni a szobához. Egy tepsit betettem a sütőbe és 180 fokra melegítettem őket (gázsütőn 6-os fokozat). Megolvasztottam a vajat és egy ecsettel egyesével átkentem a réteslapokat, amiket egymásra rétegeztem. Behajtottam a széleit kb 1 cm-re, a sarkokat fogpiszkálóval letűztem, hogy megmaradjon a keret. A tésztára öntöttem egy picit a barack levéből és 5 percig sütöttem az előmelegített tepsiben. A barackokat cikkekre vágtam, és az 5 perc után a tésztára egyengettem. A maradék vajjal megkentem a barackokat is, és 10 percig sütöttem. Azután a szedret rendezgettem el a sütin, és rászórtam az egészre a porcukrot. Még 12 percig ült a sütőben a mű, és nagyon jó lett :)

Egy adag 129 kcal.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr527488594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása