2017. április 08. 22:33 - szolnokitibor

Áfonyás-mogyorós kalács, akár Húsvétra

A Húsvét előtti időszak egyik kedvenc receptje a kalács. Egyik esti stresszsütésem eredménye lett egy mogyorós-áfonyás, amit a Nők Lapja Desszert tavaszi számában találtam. Mivel ez az első Húsvétunk az új lakásban, így az új konyhát is először használom húsvéti készülődésre. És meglehetősen élvezem :) Egyik este a Kedves hősiesen, egyedül összerakta az új tévéálványunkat, hálából csináltam neki ezt a finomságot, és mint kiderült, gyerekkori emlékeket ébresztett benne. Remek vacsora és reggeli is lett belőle, elég kiadós, akár még a szerencsés kollégáknak is juthat. Nem nagy munka, de az átfutási ideje nem rövid a kelés miatt. Viszont a legjobb móka a kelt tészta nyújtása, akár gyerekekkel is! Szóval, húsvéti készülődésre fel! 

kalacs.jpg

Recept

Hozzávalók

  • 40 dkg finomliszt
  • 10 dkg rétesliszt
  • 1 tasak porélesztő
  • 3 evőkanál cukor
  • 2 evőkanál étolaj
  • pici só
  • 2 tojás
  • 3 dl tej 3 2 evőkanál
  • 10 dkg vaj
  • 8 dkg cukor
  • 1 citrom héja
  • 20 dkg sózatlan földimogyoró + kevés a tetejére
  • 10 dkg vörösáfonya

Elkészítés

A tésztához a lisztet tálba szitáltam, hozzákevertem az élesztőt, 2 evőkanál cukrot, olajat, egy csipet sót, 1 tojást, és a meglangyosított 3 dl tejet. Jól átdagasztottam és letakarva kelni hagytam. Kb egy óra után lisztezett felületen még átgyúrtam, majd 30x50 sm-es téglalappá nyújtottam (ez tök jó érzés volt :) ).A felületére kentem az olvasztott vajat, megszórtam 1 ek cukorral, rászórtam a citrom héját, eloszlattam rajta az apróra vágott mogyorót és áfonyát, majd a hosszabbik oldalánál fogva feltekertem. A tésztát néhányszor megcsavarva kör alakban elrendeztem egy sütőpapírralt bélelt tepsiben. A tetejéhez 1 tojást felvertem a maradék tejjel, megkentem, majd megszórtam egy pici cukorral és darabolt mogyoróval. 180 fokos sütőben kb. fél óra alatt készre sütöttem. Tűpróbával ellenőrizendő. 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr2212411111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása