2017. március 26. 20:55 - szolnokitibor

Indul a grillszezon! Grillezett csirke ázsiai pácban zöldségekkel, sajttal

Végre megjött a tavasz, a naptár és az időjárás szerint is, én pedig alig vártam, hogy elkezdődhessen a grillszezon, Mivel az erkélyünk még felújítás alatt van, így bent maradtunk a főzőcskéhez, felavatva egy raclette grillsütőt, amit - mint utóbb kiderült - egyáltalán nem rendeltetésszerűen használtunk. Igazából simán csak grilleztünk rajta, de így is remek volt. Nekem nagyon bejönnek ezek az elektromos grillsütők, mivel a raclette nem a mienk, így nyilván mi is kinéztük már vágyaink tárgyát a kész erkélyre. Szóval, a lényeg, hogy csirkét grilleztünk sajttal, cukkinivel, padlizsánnal, sonkával, és krumplival. Insider tipp: főzzétek meg a krumplit kicsit grillezés előtt, mert marhára nyers marad :) Szóval a csirke ázsiai stílusú pácot kapott, a zöldségek zöldfőszereket, a sajt gouda volt, így volt íze magától, de a titok a remek házisonka volt, ami véknyan felszeletelve remekül feldobott mindent. Az egészhez pedig remekül illett egy üveg hideg prosecco. Ha ráérős, közösségi vacsorára vágytok, erre teljesen alkalmas ez az ötlet. 

grill_1.jpg

Recept 4 főre

Hozzávalók

  • 45 dkg csirkemell filé (ha szeretnéd, hogy ne legyen száraz, használj csirkecombfilét)
  • cukkini
  • padlizsán
  • lilahagyma
  • répa
  • 30 dkg gouda sajt (de lehet helyette gomolya vagy camambert is)
  • 20 dkg sonka
  • A páchoz
    • 2 ek méz
    • 1 kk csilipor
    • 3 ek szójaszósz
    • 3 ek olivaolaj, ami sütéshez is alkalmas

Elkészítés

A csirkét érdemes vékonyabb szeletekre vágni, és a grillbuli előtt néhány órával bepácolni. A páchoz a hozzávalókat összekevertem és ezzel rétegezve egy műanyag dobozba raktam a csirkét, majd 3 órát állt a hűtőben. A cukkinit és a padlizsánt vékonyabb karikára vágtam, a lilahagymát nyolcadoltam, a répát hosszában négybe, majd még három részre vágtam, hogy kis hasábokat kapjak. A hagymán kívül a zöldégeket meglocsoltam oliva olajjal, megszórtam kakukkfővel, sóval, borssal. A sonkát vékonyan felszeleteltem. Mindent vegyesen lehet pakolni a forró grillre. A csirkénél érdemes figyelni, hogy a méz miatt hamar ráég a pác a sütőre, de ez nem bántja a husit, csak két adag közt kapargassátok le a felületről. A sajtot szintén feldaraboltam, majd a raclett alsó polcára tettem egy-egy szelet sonkával, ahol szépen megolvadt és átvette a hús füstös ízét. Együtt remek volt. Jó tanács: folyamatosan egyetek, ahogy készül, mert hidegen már nem olyan jó. Jó sütögetést!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr8112372595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása