2016. április 30. 13:26 - szolnokitibor

Diabetikus meggyes-csokis torta, ajándék, vagy édesség otthonra

Úgy alakult, hogy mostanában többször is sütöttem tortát, így lehet, hogy indul egy ilyen sorozat most. Ennek az első tagja  a diabetikus meggyes csokitorta receptem, amit a Kedves anyukájának készítettem, teljesen cukorbetegbarát, a MACOSZ oldaláról, így szerintem elég diétás ahhoz, hogy jó legyen mindenkinek, aki odafigyel ezekre. Elkészíteni elég könnyű és gyors volt, az egyetlen, amire figyelj, hogy egy éjszakát legyen ideje hűtőben pihenni, hogy minden megdermedjen benne, ez nem az utolsó pillanatban összedobós süti. Egyébként nagyon finom, krémes, de könnyű, és a meggy is feldobja. Akár otthonra is finomság, de ünnepeken is megállja a helyét. 

torta.jpg

Recept

Hozzávalók:

  • 3 tojás
  • 2 tojássárgája
  • 8 dkg fruktúz
  • 5 dkg liszt
  • 5 dkg étkezési keményítő
  • 2 dkg cukrozatlan kakaópor
  • 1 mokkáskanál sütőpor
  • 10 dkg diabetikus csoki
  • 6 dl habtejszín
  • 4-5 zselatinlevél vagy 1 csomag zselatin expressz

Elkészítés

A 3 tojásfehérjét a fruktóz folyamatos hozzáadagolásával habbá vertem, a sárgákat 2 evőkanál vízzel összekevertem és a habhoz csorgattam. A kakaót, a lisztet és a sütőport összekevertem és a habba szitáltam. Az egész masszát tortaformába öntöttem és 180 fokos sütőben 20 perc alatt készre sütöttem. Amikor kihűlt a tészta kettévágtam. A csokit vízgőz felett megolvasztottam, amíg olvadt, 3 dl habtejszínt felvertem, majd a csokihoz kevertem. A  piskóta alsó felét visszatettem a tortaformába és rászórtam a meggyet, majd ráöntöttem a csokikrémet és eloszlattam a formában. Egy órára hűtőbe tettem. A zselatint 2 dl meleg vízbe kevertem, majd hozzáadtam a 2 tojássárgáját és a maradék 3 dl habtejszínt felverve. Ne ijedjünk meg, nagyon híg állagú lesz, de ez megdermed majd. A fehér krém felét a tortaformába öntöttem, majd rátettem a piskóta felső részét, és a tetejére öntöttem a maradék krémet. Meggyel és kakaóporral díszítettem a tetejét és egy éjszakán keresztül hűtőben hagytam. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr328660132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása