2015. augusztus 05. 17:55 - szolnokitibor

Nyári csirke kétféle módon - Sajtszószos és zöldséges

Rohanós hétköznapokon csináltam mindkét receptet, így nyugodt szívvel ajánlom nektek ugyanilyen időszakokban is. De nyugis hétvégékre is jó lehet, amikor nem akarsz sok időt főzéssel tölteni, mert mind tudjuk, hogy bár ez élvezet, sokszor adódnak jobb lehetőségek is :) Az egyik csirkeadagból sajtszószos-petrezselymes csirke készült, ami sajtimádóknak szuper lehet, és tök jól variálható bármilyen sajtból, amit szerettek. Egy felújítós ebédnek készült, hát mondhatom, elég energiát adott a munkának a nap további részére. A másik recpet, amit ajánlok, sokkal könnyebb, kevésbé karakteres, cukkinis-koktélparadicsomos csirkeragu. Ezt az egyik kánikulás napon dobtam össze elég gyorsan, alacsony hőterheléssel, így nagyobb melegben sem halsz bele a főzésbe. Mindkét variációhoz jól passzol köretnek a rizs, vagy bulgur. 

csirkek.jpg

Recept (4 adag)

Sajtszósos-petrezselymes csirkemell

Cukkinis-paradicsomos csirkemell

Hozzávalók

  • fél liter tej
  • 20 dkg sajt
  • fehétbors, fokhagyma, só
  • liszt
  • 50 dkg csirkemell
  • olívaolaj
  • 1 vöröshagyma
  • fél csokor petrezselyemzöld
  • 50 dkg csirkemell
  • 1 kisebb cukkini
  • olívaolaj
  • 1 kisebb vöröshagyma
  • 25 dkg koktélparadicsom
  • só, bors, bazsalikom, fokhagyma

Elkészítés

A csirkemellet és a hagymát felkockáztam. Olívaolajon megpirítottam a hagymakockákat, majd hozzáadtam a csirkét és együtt pirítottam, majd a saját levében főztem. Sóval, borssal ízesítettem. Egy magasabb falú lábasban felforraltam a fél liter tejet, majd hozzákevertem a reszelt sajtot. Sóval, borssal és fokhagymával ízesítettem. Kb 10 percig hagytam, hogy sűrűsödjön, majd hozzákevertem még egy evőkanál lisztet. A sűrű szószt a már kész csirkére öntöttem, és még belekevertem az apróra vágott petrezselyemzöldet. Még 5 percig összefőztem folytonos kevergetés mellett, és kész is lett. A hagymát, a cukkinit és a csirkemellett felkockáztam. Olívaolajon megpirítottam a hagymát, és ráraktam a csikremellet is. Addig pirítottam, amíg ki nem engedte a saját levét. Ekkor hozzákevertem a cukkinit, befűszereztem őket és hagytam főni. Mivel a cukkini is levet enged, így nem nagyon kell vizet adni hozzá. Ha már majdnem kész a csirke, hozzákevertem a félbevágott koktélparadicsomokat, még 5 percig főztem, és késznek nyilvánítottam.
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr217604874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása