2016. november 11. 19:41 - szolnokitibor

Új konyha, újra élet a blogon! Ünnepeljük szilvás-mákos galettel!

Sokszor írtam már arról, hogy a főzőmániám nem teljesedhetett ki saját konyha híján. Az elmúlt 6 hónapban azon dolgoztunk, hogy ez megváltozzon, örömmel jelentem, kész a saját lakásunk :) Sajnos ennek érdekében a főzést és írást is hanyagolnom kellett, de ennek vége, leteszteltem, hogy működik-e a konyha, és jelentem, nincs akadály az új posztok előtt. Hiányzott is a főzés rendesen, felüdülés volt ennek a szilvás-mákos galettnek az elkészítése, amire a Kedves csak annyit mondott, hogy az eddigi legjobb sütim lett. Könnyű tészta, vastag, sok ízű töltelék, remek szombat vagy vasárnap délutáni kuckózós finomság a hideg őszre. Bolondítsd meg mazsolával, ha gondolod, biztosan sikered lesz!

galett.jpg

Recept 3 kisebb pitére

Hozzávalók: 

  • 16 dkg liszt
  • 115 g vaj
  • 0,5 kk. só
  • 0,5 kk. cukor
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 0,5 dl tejföl
  • 20 dkg darált mák
  • 15 dkg cukor vagy ennek megfelelő édesítőszer
  • 1,5 dl tej
  • 1 kis citrom héja
  • fél kg szilva
  • 4 ek. cukor vagy édesítő
  • 1 rúd vanília
  • 1 rúd fahéj
  • 1 ek. kukoricakeményítő
  • 1 tojás

Elkészítés

A tésztához a száraz hozzávalókat összekevertem, majd hozzámorzsoltam a hideg (!) vajat. Gyorsan összegyúrtam, hogy ne olvadjon meg nagyon, majd folpackba csomagoltam és betettem fél órára a hűtőben. Közben elővettem a szilvát, ha nyerset használsz, magozd ki és negyedeld fel. A szilvát a cukorral, a kis citrom héjával, a vanília belsejével és a fahéjjal egy lábasban feltettem melegedni, majd miután összefőtt, 1 evőkanál kukoricakeményítővel besűrítettem. A mákhoz hozzákevertem a cukrot, ezt is egy lábasba tettem, leöntöttem a tejjel, és átmelegítettem, figyelve, hogy ne égjen le. Itt lehet mazsolát keverni a dologba. A tésztát három részre osztottam, egyesével kb 3 mm vastag körlapokká nyújtottam. A mákmasszát a közepére tettem és úgy oszlattam el, hogy a kör széle 3 cm szélesen szabadon maradjon. A mákra kanalaztam a szilvát, majd visszahajtottam a süti szélét. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe raktam őket, majd megkentem a tésztát tojással. Kb 20 perc alatt készre sütöttem. 

Forrás: Nők Lapja Konyha, október.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr2711950889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása