2015. június 07. 12:31 - szolnokitibor

Lecsós quiche, az igazi nyári ebéd

Nálam az igazi feszültségoldás vagy az edzés, vagy a főzés, szerda este kilenckor már csak az egyikre volt lehetőségem, így született meg a csupazöldség hamis quiche. A nyár azért nagyon jó, mert annyi zöldséget lehet enni, amennyit csak akarunk, amit én rettentően élvezek, a Kedves annyira viszont nem, így a kollégáim voltak a pajtik a kész termék elfogyasztásában.  (de utálom ezt a szót...) Szóval, azért hamis quiche, mert nem volt időm kivárni, amíg elkészül a rendes tészta, amit már használtam, így leveles tésztából készült az alapja, amit mióta kinyújtva is megtaláltam, a XXI. század egyik legnagyobb találmányának tartok. Egyszerűen mindenre jó. Szóval, tészta megvan, töltelék lecsószerű zöldségkavarkádból, a tetejére cukkini, padlizsán, mozzarella és paradicsom, és kész is a könnyű, nyári zöldségbomba. Aki nem idegenkedik a húsmentes ételektől, annak biztosan nagyon fog ízleni. A zöldségeket nyugodtan lehet ízlés szerint variálni, én nagyon el akartam használni az Ulrabalatonos paradicsomos pennéből maradt zellert, így eléggé meghatározta az ízét a kész műnek. Úgy tűnik, hogy ez egy lánc, ebbe a receptbe is sok volt a cukkini és a padlizsán, amiből csodálatos krémet csináltam másnap. Recept hamarosan...

quiche.jpg

Recept 4 adagra

Hozzávalók:

  • 1 csomag előre kinyújtott leveles tészta
  • 1 kaliforniai paprika
  • 3 paradicsom
  • 4 szár zeller
  • 2 kisebb vöröshagyma
  • 3 evőkanál paradicsom passata
  • 1 cukkini (nem fog elfogyni)
  • 1 padlizsán (ez sem)
  • 2 csomag mozzarella

Elkészítés:

A hagymát, a répát és a zellert apróra vágtam, kókuszzsíron megpirítottam őket. Hozzákevertem a felkockázott paprikát és a szintén kockára vágott 1 db paradicsomot. Hagytam összepárolódni, majd hozzákevertem a paradicsompürét. Az egészet kb fél óráig főztem, sóval, borssal ízesítettem. Amikor már kész lett a ragu, a rétes tésztát egy kisebb (kb 18 cm) tortaformába tettem, és beleigazítottam úgy, hoyg fala is legyen. Ha van piteformád, akkor csak simán ki kell bélelni, én ígérem, hgy már veszek egyet... Kb. 2 cm falat hagytam neki, a többit szépen körbevágtam. A ragut a tésztára kanalaztam, eloszlattam, és középről indulva sréhen kiraktam a karikára vágott cukkinivel, padlizsánnal, paradicsomokkal és mozzarellákkal. Sütőben kb 20 perc alatt megsült. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr727518930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása