2018. augusztus 27. 15:42 - szolnokizsofi

Csokis pite az ősz érzés elhessegetésére

Szörnyű élete van a Kedvesnek, mindig csak gyümölcsös sütiket készítek. Sehol egy vajas-krémes-csokis terhelés. Mivel szülinapja volt, és óriási mázlijára az idő is lehűlt így kénytelen voltam engedni neki, és készítettem neki egy extracsokis pitét, ami igazából szuper lett! Nem mondom, hogy 5 perc alatt összedobható, kicsit pepecselős, de a végeredmény mindenért kárpótol. És Gombóc Artúr is boldog tőle :)

PS: A recept forrása a StreetKitchen blog. 

csokispite.JPG

Hozzávalók:

  • 180 g liszt, plusz egy kicsi a nyújtáshoz
  • 100 g vaj
  • 50 g porcukor
  • 1 pici só
  • 2 evőkanál tejföl
  • 1 toj
  • 3.5 tábla étcsoki
  • 400 ml habtejszín
  • valamilyen gyümölcslekvár, a barack és az eper tutira remekül passzol hozzá.
  • valami dísz a tetejére, én tortadrazsét használtam

Elkészítés

A tésztához a hozzávalókat egy tálban alaposan összedolgoztam, majd celofánba csomagolva a hűtőben pihentettem fél órát. Miután megdermedt a tészta, kicsivel nagyobbra nyújtottam mint a piteformám, majd 200 fokos sütőben 10 percig sütőbabbal megtöltve (sütőpapírt teszek a tésztára majd ráöntök kb fél kg babot, hogy ne emelkedjen meg a tészta sütés közben), majd 25 percig bab nélkül készre sütöttem. Közben apróra törtem az étcsokit, egy tálban felmelegítettem a tejszínt és összekevertem őket. Alacsony lángon kb 5 perc alatt homogén krémmé olvadt a csoki. A tésztát, miután kissé kihűlt, megkentem eperlekvárral, megtöltöttem a csokikrémmel és megszórtam a tortadísszel. Kb. 20 percre bedobtam a fagyasztóba, hogy megdermedjen, és már ehettük is.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr3314204909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása