2015. május 17. 13:51 - szolnokitibor

Ricottás husival töltött kagylótészta

A nővéremtől kaptam egy csudajó olasz receptkönyvet (ezúton is köszi), fel is avattam ezzel a recepttel, ami tipikusan ronda és finom kategória, legalábbis nálam, ahogy a képen is látjátok, az esztétikus tálalás nem ment.. Tészta kicsit másképp, mert már untam a szószos kutyulós megoldásokat, sütni szerettem volna. Kellemesen krémes töltelék és a nem megszokott tésztaforma adja az élményt, az íze pedig a megszokott, finom olaszos fűszerezés. Inkább vasárnapi ebédnek illik, mint gyors esti vacsinak, de megéri az időráfordítás, ami még így is kb fél óra munkát jelent, 0-ról készre kb másfél óra alatt gyorsul. Van benne némi töltelék idő, pl. amíg fő a tészta, én azalatt pont összedobtam a nagysikerű túrótortát... Szóval vagy lazábbra veszed, vagy multitaskingolsz, mindenhogy érdemes megcsinálni, mert nagyon finom, a Kedves elismerését én azonnal elnyertem vele.

Íme a kis rondaság:

kagyloteszta.jpg

Recept kb 4 nagy adagra

Hozzávalók

  • 30 dkg darált sertéshús 
  • 125 g mozzarella
  • 1 doboz ricotta (kb. 250 g)
  • só, bors, bazsalikom, oregánó, petrezselyem, fokhagyma
  • 250 g paradicsom passata (dobozos, passzírozott, nem  sűrített paradicsom)
  • 250 g óriás kagylótészta

Elkészítés

A darált husit olívaolajon megpirítottam, majd kb. 15 percig hagytam főni a saját levében. Ha nagyon le akarna égni, egy pici vízzel lehet pótolni a nedvességet. Amikor kész lett, félretettem hűlni. A paradicsom passatát egy edényben melegíteni kezdtem, fokhagymával, sóval, borssal ízesítettem, és épp, hogy csak összemelegítettem. Amikor lekapcsoltam, belekevertem a bazsalikomot és az oregánót is. Feltettem főni a tésztát, és 3 perccel hamarabb lekapcsoltam, mint ami a csomagolásra volt írva. A mozzarellát apróra daraboltam, hozzákevertem a ricottát, a fokhagymát, sót és borsot. Ízesítés után hozzákevertem a kihűlt darált husit, és 2 evőkanál paradicsomszószt. Egy jénai aljára 2 ek paradicsomszószt kentem, a kagylótésztákat szépen belesorakoztattam és kiskanállal megtöltöttem őket a husis töltelékkel. Nekem több rétegben fért csak el, a rétegek közé paradicsomszószt oszlattam szét, és a legfelső réteget is nyakon öntöttem a szósszal. A tetejére sajtot reszeltem. Alufóliával letakarva sütöttem 45 percig közepes erősségen, majd alufólia nélkül még 15 percig. És kész is. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr417466780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása