2015. szeptember 26. 14:53 - szolnokitibor

Cseréptálban sörrel sült csülök hagymaágyon

Mostanában eléggé rákattantam a gyümölcsös husikra (emlékeztek a szilvamártásos szűzérmékre?), amit muszáj volt kompenzálnom a fiúknál valami igazán macsós kajával, ami konszenzusos szavazás után a sült csülök lett. Van egy szuper római tálam, amiben már sütöttem kenyeret és túrós tésztát is, most ideje volt húst is kipróbálnom benne. Nem mondom, hogy könnyű, gyors étel, de nagyon finom, igazán elkápráztattam vele a Kedvest és a többi férfit is a családban. Én egyébként szerintem először ettem csülköt életemben, így nem tudom megítélni, hogy megüti-e az elvárható szintet, de a hangos nyammogásokból ítélve igen :) Ja, és engem a pulled porkra emlékeztetett az íze, amit a street food shown kóstoltam. Párolt káposztával és pirított krumplival az igazi. 

csulok.jpg

Recept

Hozzávalók:

  • 1,2 kg csont nélküli csülök
  • 3 nagy fej hagyma
  • 6 gerezd fokhagyma
  • 1 doboz finom sör 
  • só, bors, őrölt kömény

Elkészítés

A cseréptálat beáztattam, a csülköt pedig minden oldalán megkentem sóval, borssal és köménnyel jó vastagon, mert sok husit kell megízesítenie és egy órát állni hagytam. A hagymákat felkarikáztam, majd a kivajazott római tál alján megágyaztam vele a húsnak. Beletettem a csülköt, lelocsoltam egy deci sörrel, lefedtem, majd hideg sütőbe tettem. A sütőt 180 fokra melegítettem és 2 órát sütöttem. Amikor letelt a sütési idő levettem a tál tetejét, a csülök bőrét megkentem sörrel és 10 percenként újrakenve fél órát pirítottam. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr57836968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása