2016. május 16. 10:25 - szolnokitibor

Paradicsomos húsgombócok spagettivel, egy ráérős pünkösdhétfőre

Ha épp nem siettek ma sehová, hoztam egy receptet, ami csak épp annyira időigényes, hogy még ne undd meg a főzést, amikor van rá egy kis szabadidőd, cserébe viszont szuperlaktató, igazi olasz íz, egy kis csavarral, ha már nem az igazi a bolognai. Nálunk elég nagy sikert aratott, a fiúk kétszer szedtek, de még Édesapám is, aki nem is szereti a paradicsomos dolgokat. Ja, és történelmi esemény volt ez a főzés, ugyanis ez az első szponzorált receptem, ezúton is köszönöm a Margaréta Kertészetnek a friss bazsalikom palántát, szuper íze lett tőle a szósznak. Legközelebb a lilát is kipróbálom. Szóval, ajánlom ezt a receptet, ha olasz ízre vágysz és van időd fél óra pepecselésre, mert a hasad meghálálja :)

20160514_141221_hdr_1.jpg

Recept kb. 6 főre

Hozzávalók: 

  • 1 kg darált sertéshús, Marhával autentikusabb, ha szereted. 
  • 750 g paradicsom passata
  • 1 kis zellergumó
  • 1 fej vörösagyma
  • 2 szelet fehér kenyér
  • tej
  • 2 tojás
  • 2 evőkanás reszelt parmezán
  • 4 gerezd fokhagyma
  • fél csomag apróra vágott petrezselyem
  • kakukkfű, só, bors, babérlevél
  • 500g spagetti tészta

Elkészítés

A kenyeret apróra tépkedtem és tejbe áztattam. A husihoz nyomtam 2 gerezd fokhagymát, az apróra vágott petrezselymet, kakukkfüvet, sót, borsot, parmezánt, a kinyomkodott kenyeret és a 2 tojást felverve. Jól összedolgoztam  és apró, diónyi golyókat formáztam belőle. Na ez a pepecs rész. Meg a sütés. Merthogy egy nagy serpenyőben kevés olajon megpirítottam őket minden oldalukon, majd félretettem. A paradicsomszószt el lehet kezdeni a sütés előtt, úgy nagyjából egyszerre lesznek kész. A vöröshagymát apróra szeleteltem, kevés olajon a szétnyomott 2 gerezd fokhagymával és a reszelt zellerrel megpirítottam. Babérlevelet adtam hozzá, és hozzáöntöttem a paradicsompürét is. Sóval, borssal ízesítettem és hagytam főni kb. fél órát. Közben feltettem a tésztának főni a vizet. Amikor elkészült a szósz, egy nagy lábasban összekevertem a húsgolyókkal és lefedve hagytam összefőni őket, amíg a tészta is elkészült. Végül az egészet összeforgattam, parmezánnal tálaltam. 

Forrás. streetkitchen.blog.hu

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr838719672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása