2016. április 24. 18:01 - szolnokitibor

Ázsiai csirkeleves, esti melegítés

Elég hideg lett mára, ha átfagytál, van egy szuper receptem. És mivel nyitva vannak a boltok, a bevásárlás sem lehet akadály egy finom, laktató levesvacsorához! Egyik este megint rám jött a főzhetnék, és valami olyan vacsorát akartam gyorsan csinálni, ami feldobja a napomat. Rég óta szerettem volna ázsiai ételt csinálni otthon, nem tudom, hogy ez az lett-e, de ízre hasonlít :) A darabolás a leghosszabb fázisa, de azt is megúszod 10 perc alatt. Fűszeres, sűrű leves lesz belőle, ami könnyű, laktató vacsora tud lenni, sőt,a holnapi ebédre is maradhat még. Bár ne tervezz vele hosszú távra, mi nem bírtuk abbahagyni :)

kinai_leves.png

Recept kb 5 adagra

Hozzávalók

  • 40 dkg csirkemellfilé
  • 1 csomag újhagyma
  • fél csomag (50g) üvegtészta
  • 10 dkg répa
  • 10 dkg petrezselyemgyökér
  • 2 teáskanál reszelt gyömbér
  • 6 evőkanál sötét szójaszósz
  • 2 gerezd fokhagyma szétnyomva vagy lereszelve
  • wok fűszerkeverék

Elkészítés

A csirkemellet vékony, de hosszúkás kockákra vágtam, a répát és a petrezselymet egy nagy lyukú sajtreszelőn lereszeltem, az újhagymát felkarikáztam. A csirkemellet egy kevés olajon fehérre pirítottam, majd rászórtam a gyömbért és ráöntöttem a szójaszószt. Ebben hagytam pirulni, majd miután kiengedte a vizet magából, hagytam főni kb 5 percet letakarva, majd elpárologtattam róla a maradék vizet. A csirkéhez adtam a répát, a hagymát és a petrezselyemgyökeret, és ezeket is összepirítottam. Jó alaposan megszórtam a fűszerkeverékkel, majd felöntöttem kb. 1,5 liter vízzel. Miután felforrt, hagytam még kb 10 percet rotyogni, hogy a csirke biztosan megfőjön, majd beledobtam az üvegtésztát is, és azzal is főztem még 5 percig. Nagyon forrón tálaltam :)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr518659722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása