2016. március 14. 14:33 - szolnokitibor

Finom és egészséges: Spenótos-kecskesajtos quiche teljes kiörlésű tásztával

A hosszú hétvégénk célja a pihenés volt, nem akartunk csinálni semmit. Ki is használtam a temérdek szabadidőt, és sütöttem egy finom, egészséges quichet. Ez már máskor is bejött, az olaszos-franciás változat, és a zöldséges is elég jó lett anno. Spenótos-kecskesajtos-lilahagymás töltelékkel, teljes kiörlésű tésztával. Olyan tavaszi hangulatom lett tőle, igazi hétvégi finomság, ami viszonylag fiúkompatibilis is, legalábbis itthon a Kedvesnek szintén ízlett. Elég ráérős a recept, de ha nem rohantok ma vagy holnap sehová, nagyon finom ebéd vagy vacsora lehet belőle. És ránézésre is elég tavaszi:

quiche_1.jpg

Recept (kb 4 nagy adag)

Hozzávalók

  • 20 dkg liszt (teljes kiörlésű vagy sima)
  • só, bors, bazsalikom
  • 4 tojás
  • 200 ml tejszín
  • 1 csomag bébispenót
  • 1 nagy vagy 2 kisebb lilahagyma
  • 10 dkg kecskesajt
  • 20 dkg vaj 

Elkészítés

A lisztet összekevertem fél teáskanál sóval és elmorzsoltam benne 15 dkg vajat. Amikor morzsás lett, 1 nagyobb vagy 2 kisebb tojással összedolgoztam, gombócot formáltam belőle, fóliába csomagoltam és hűtőbe tettem egy órára. A töltelékhez apróra kockáztam a hagymát és a maradék vajból annyit lecsípve, ami a sütőforma kivajazásához kell, olvasztott vajon megdinszteltem. Sóval, borssal ízesítettem, majd mielőtt lekapcsoltam volna a hagymát, hozzákevertem a spenótot, de csak 1-2 percig főztem, hogy összeessen. Hagytam egy kicsit kihűlni. Egy keverőtálba beleütöttem a maradék 3 tojást, felvertem és hozzákevertem a tejszínt. Felkockáztam a kecskesajtot és azt is a masszához kevertem, majd hozzáadtam a kihűlt hagymás-spenótos tölteléket. A tésztát kinyújtottam a piteforma méretéhez igazítva úgy, hogy az oldalára is jusson. Lefedtem sütőpapírral és babot szórtam rá, hogy nehezékként ne engedje felpúposodni a tésztát. 15 perc alatt 180 fokos sütőben megsütöttem. Mikor kész lett a tészta, kiszedtem a babot és a sütőpapírt és a pite közepében eloszlattam a tölteléket. Még 20 perc alatt készre sütöttem. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr438475968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása