2016. június 24. 09:29 - szolnokitibor

Hűsítő eperkrémleves mentával

Az eperszezonból lassan kifutva nekem még mindig van a fagyasztóban a tavalyi termésből, így most ennek felhasználására hoztam receptet. Ha te is így jártál, vagy még épp találsz valahol frisset, ajánlom hétvégi hűsítőnek. Én a vasárnapi ebédfőzés közben világosodtam meg, hogy a levesről ügyesen elfeledkeztem, így szétnéztem, mi van itthon. Ez a recept igazi kamrapolcos finomság lett, ha egy kis mázlid van, minden van otthon hozzá, ami kell. 10 perc volt megfőzni, egyedül arra kell időt szánnod, hogy kihűljön, mert hidegen a legfinomabb. Bár a menta miatt csalhatsz is, és szobahőmérsékleten is tálalhatod, úgy is sikeres lesz :)

20160605_131623_hdr.jpg

Recept 3 főre

Hozzávalók

  • fél kg fagyasztott eper 
  • fél csomag vaníliás puddingpor
  • 1 ág menta (opcionális)
  • 2 dl tej
  • némi cukor vagy édesítő

Elkészítés

Az epret fagyottan bedobtam egy lábasba és leöntöttem 1 dl vízzel. Addig főztem, amíg szemekre nem esett, majd még 2 dl vizet adtam hozzá. Amikor kiolvadtak az eprek, botmixerrel összeturmixoltam. Nem voltam túl alapos, maradt benne néhány egész darab, de kifejezetten örültem nekik. A mentát megmostam, a leveleket apróra szaggattam és egy teatojásba tuszkoltam, így dobtam bele levesbe főni. Ezután újabb 3 dl vizet adtam hozzá. Itt lehet cukrozni, vagy édesítőzni. Amikor felforrt, a 2 dl tejben csomómentesre kevert pudingot is hozzzáadtam, majd sűrűsödésig kevergettem. Ekkor már ki lehet venni a teatojást is. Én túl sűrűnek találtam, így adtam hozzá még két dl vizet, még egy kicsit főztem, majd néhány perc múlva lekapcsoltam. Gyors megoldásként folyamatosan cserélt hideg vizes lavórba tettem a fazekat, és néha megkevertem, így kb fél óra alatt kihűlt. í

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr858782004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása