2016. január 22. 15:38 - szolnokitibor

Gasztrokalandozás: Sörös-mustáros húsgombócok hagymaszószban

A Kedves három hetet töltött Németországban és én is kimentem meglátogatni egy hétre. Kipróbáltuk a kötelező ottani pereces, kolbászos, virslis, mustáros finomságokat is, na meg a söröket! A német konyhát azért nem mondanám nagyon különlegesnek, de kedvet kaptam valami finomhoz abból az ízvilágból. Nem állítom, hogy autentikus, de azért elnevezhetjük németesnek a húsgombócokat. Sörös-hagymás-mustáros, a Kedvesnek nagyon ízlő ebéd lett belőle. Fél óra alatt kész lett, kiadós és nem szokványos íz, akár vacsorára is. 

husomboc.jpg

Recept 5 főre

Hozzávalók: 

  • 60 dkg darált hús
  • 2 tojás
  • zsemlemorzsa
  • mustár
  • 12 dkg túró
  • 3 fej hagyma
  • fűszerpaprika, só, bors, 
  • 2 dl sör
  • 1,5 dl zöldségleves
  • 2 evőkanál tejföl
  • olaj

Elkészítés

A darált húst a tojásokkal, a zsemlemorzsával, a túróval és a mustárral összekevertem, a fűszerekkel ízesítettem. A masszából csini húsgombócokat formáltam. A hagymákat felkarikáztam. Serpenyőbe olajat öntöttem és a húsgombócok minden oldalát megsütöttem benne. Amikor késznek nyilvánítottam kiszedtem őket, a maradék olajban pedig megdinszteltem a hagymakarikákat is. Felöntöttem sörrel és a zöldséglevessel és felforraltam. Én túl hígnak ítéltem meg a szószt, így a tejfölbe egy evőkanál lisztet is tettem, és behabartam. Beleraktam a húsgombócokat is és 10 percig főztem benne. Friss kenyérrel vagy sült krumplival tálalhatod. 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr758260090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása