2015. november 15. 11:33 - szolnokitibor

Muffin army II. - őszi változat, almás-fahéjas és paradicsomos-pestós

Vendégségbe voltunk hivatalosak múlt héten az öcsémmel, ahová a legalkalmasabbnak az ehető ajándékot gondoltam, így őszi muffint sütöttem. Régen ki akartam próbálni az almás-fahéjasat, mert eddig nem szerettem az almát a sütikben, de az utóbbi időben ez változni látszik, hát teszteltem. Isteni lett :) Örültek is neki a vendéglátók, és az öcsém is, aki betermelte a felét, mielőtt a vacsihoz értünk volna, pedig nem is szereti az édeset. Épp neki készült ajándékba a paradicsomos, hogy szegény éhező kolisnak feldobjam a napját. Azért nyilván nem követhettem a recepteket egy-az egyben, ezt pestóval turbóztam fel. Nagy siker lett, legközelebb egy kis mozzarella is mehet bele. A muffin pedig megmaradt a jolly joker kategóriában. 

muffin_1.jpg

Almás-fahéjas muffin Paradicsomos-pestós muffin
Hozzávalók
  • 15 dkg liszt
  • 10 dkg cukor
  • 2 dl natúr joghurt
  • 2 tojás
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 0,75 dl olaj
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 2 db alma
  • 2 teáskanál fahéj
  • 2 tojás
  • 1 kiskanál só
  • 2 kiskanál cukor
  • 0,5 dl olivaolaj
  • 2 dl tejföl
  • 1 kiskanál bazsalikom
  • 2 evőkanál konzerv hámozott paradicsom
  • 30 dkg liszt
  • fél csomag sütőpor
  • a tetejére 10 dkg reszelt sajt
  • 3 evőkanál pesto
Elkészítés
A lisztet, a sütőport és a cukrot összekevertem, majd hozzáadtam a kis kockákra darabolt almát. Egy másik tálban a natúr joghurtot, a tojást, a vaníliás cukrot és az olajat kikevertem, majd a lisztes keverékhez adtam és jól összedolgoztam. Kiadagoltam 12 formába és 20 perc alatt készre sütöttem. A tojásokat egy tálban felvertem, majd hozzáadtam a tejfölt, és lassan adagolva az olajat. Sóztam, cukroztam és beletettem a fűszereket is. Egy másik tálban összekevertem a lisztet a sütőporral és azt is a nedves hozzávalókhoz kevertem. Nekem eléggé összeállt, így nem csak a paradicsomot, de a levéből is 4 evőkanállal belekevertem a tésztába, hogy adagolható állagú legyen. Muffinformákba pakoltam, megszórtam sajttal a tetejüket, majd 25 perc alatt megsütöttem.
Források
Mindmegette.hu Receptbarlang.hu
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr58068406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása