2015. október 26. 12:21 - szolnokitibor

Csirkemell szőlőmártásban

A legutóbbi szilvamártás óta teljesen rákattantam a gyümölcs és hús kombinációjára, és mivel szőlőszezon van, így nem hagyhattam ki, hogy ezzel kezdjek valamit. Natúr csirkét sütöttem és szőlőmártást kutyultam hozzá, ami végül nagyon összeillett. A Kedves elég szkeptikus volt, amikor mondtam neki, hogy mi lesz az ebéd, de vállalta azt a hálátlan szerepet, hogy ő az, aki bármit megkóstol, amit főzök. (Kivéve persze a zöldségek nagy részét...) Úgyhogy meg is kóstolta, majd fancsali fejjel kijelentette, hogy ez finom, de most utálja magát, mert szerinte a csirke és a szőlő nem férnek össze az ő elveivel, de ez olyan jó, hogy kénytelen megszegni azt :) Szóval, ha készítenél valami nem megszokottat, próbálkozz ezzel a recepttel, mert nagyon finom. 

gyumihusi.jpg

Recept 2 főre

Hozzávalók 

  • 40 dkg csirkemell filé
  • fél kg szőlő
  • étkezési keményítő
  • méz
  • citrom
  • só, bors

Elkészítés

A csirkemellet felszeleteltem, sóval és borssal bekentem, majd kevés kókuszolajon lefedett serpenyőben megsütöttem. Amíg sültek, a szőlő felét kimagoztam és leturmixoltam. Egy kisebb edényben kb 1 dl vizet tettem fel főni, amikor felforrt, hozzáadtam a szőlőturmixot. Mézzel és citrommal ízesítettem, majd beletettem a maradék egész szőlőszemeket. Hagytam főni 10 percig, majd kb 2 teáskanál érkezési keményítőt csomómentesen elkevertem egy icipici vízzel és a szószhoz adtam. A körethez a krumplit nyolc cikkre vágtam, sóval és borssal egy kivajazott tepsibe szórtam és kb 20 perc alatt sütőben megsütöttem. Érdemes 15 perc után átforgatni a szeleteket, hogy mindkét oldal megpiruljon.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr177799480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása