2015. október 06. 07:53 - szolnokitibor

Őszi melegítés - Fahéjas-körtés pite

Kaptam a Kedvestől egy piteformát, végre. Már régóta szerettem volna, de valamiért soha nem jutottam el oda, hogy meg is vegyem. Hálából sütöttem neki pitét, amikor hazaért a motoros túrájából átfagyva. (minek motorozik valaki októberben...) Szóval, a pitét egy sima edzős munkanap estéjén csináltam, jobb mérőszám nem is kell az egyszerűségének bemutatására. Szuper recept lett, igazán gyorsan sikerült nagyon finom, őszi édességet csinálni, ami meg tudja koronázni a napot. (és nem csak akkor, ha az a nap rossz :D) Hétköznapi jutalomnak, vagy hétvégi kikapcsnak is tökéletes, ráadásul a sütése stresszűző, ez tapasztalat!

picmonkey_collage.jpg

Hozzávalók

  • 25 dkg liszt
  • 20 dkg vaj
  • 7 dgk cukor
  • 3 csomag vaníliás cukor (vagy ezt helyettesítsd cukorral és adj hozzá vaníliát, nekem ez volt otthon)
  • fél csomag sütőpor
  • 3 körte
  • őrölt fahéj

Elkészítés

A tésztához a lisztet, a sütőport és a cukrot összekevertem, és belemorzsoltam a vajat. Jól összedolgoztam, amíg gombócot nem formázott, és hagytam állni a hűtőben fél órát. Amikor letelt az idő, a tészta 3/4-ét kivajazott formában elegyengettem, majd rácikkeztem a körtét is. Megszórtam egy pici cukorral és fahéjjal, majd a maradék tésztákból kis gilisztákat formáztam és a tetejére pakoltam rácsos alakban. Sütőben kb. 15 perc alatt megsütöttem. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr487895388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása