2015. június 04. 22:15 - szolnokitibor

Beígértél egy meleg ebédet a futóversenyre/túrára/kirándulásra? Megoldás: Paradicsomos penne praktikus csomagolásban

A munkahelyem csodás csapata benevezett a múlt hétvégi Ultrabalatonra. Mivel nagyon nem szeretek közösségi programokból kimaradni, ellenben 2 km alatt szívelégtelenségben elhalálozok, ha futni kell, így biciklis kísérőként csatlakoztam hozzájuk. Az a tök jó ebben a versenyben, hogy az egész felajánlásokból jön létre végül, és ez külön jó érzést ad a versenyzésnek. Volt, aki a nyaralót, volt aki kisbuszt, kocsit, önkéntes sofőrködést, biciklit ajánlott fel, én azt vállaltam, hogy viszek valami energia és szénhidrátdús vacsorát a futóknak, hogy feléledjenek az éjszakai etapok előtt. A mindenféle kimitnemesziket figyelembe véve végül a paradicsomos pennénél maradtunk, ami nem volt ám olyan unalmas, mint amilyennek hangzik. A paradicsomon kívül sok répával és zellerrel készült, így volt tömege is és íze is. Amikor a bevásárlást intéztem, eléggé meglepődtem, hogy a Tescoban nincs egyszer használatos műanyag doboz, és mivel nem akartam, hogy a doboz drágább legyen, mint a kaja benne, így a Pasta. (nem a reklám helye, de nagyon szeretem őket) ötletét ellopva fél literes műanyagpoharakba adagoltam ki a hamit, és egyszerű celofánnal zártam le. Nagyon praktikus volt, és elég menő is lett a végeredmény. Ajánlom ezt a receptet azoknak, akik egyszerű ebédet szeretnének vinni magukkal valamilyen kinti programra vagynagy mennyiséget kell főzniük, mert beígérték a társaságnak. Sajnos a fazékban rotyogó szószt nem fotóztam le, pedig az is megérte volna, elképesztő mennyiség lett. Ha megcsinálnád, javaslom az arányosítást.

ub.JPG

Recept 10 főre

Hozzávalók:

  • olívaolaj
  • 3 vöröshagyma
  • 3 sárgarépa
  • 3 szárzeller (csomagban árulják, nyugi, a maradékra is lesz receptem)
  • 6 doboz szeletelt paradicsom konzerv
  • 3 evőkanál paradicsompüré
  • só, bors, fokhagyma, bazsalikom
  • 1,25 kg penne tészta

Elkészítés:

A hagymát és a zellert apróra vágtam, a répát lereszeltem a nagyobb lyukú sajtreszelőn. Az olívaolajban picit megpirítottam a hagymát (ha nem fokhagymaport, hanem apróra vágott fokhagymát használsz, azt is tedd az olajba a vöröshagymával együtt), majd hozzákevertem a répát, a zellert és a 3 evőkanál paradicsompürét. Hagytam kb 5 percig párolódni, majd ráöntöttem a paradicsomkonzerveket, befűszereztem, és kb 1 órán keresztül főztem a szószt. Amikor már majdnem kész volt, a csomagolás alapján kifőztem a tésztát, összekevertem, hagytam hűlni, majd a poharakba adagoltam, és reszelt sajttal lefedtem. Amikor már csak langyos volt, celofánnal lefedtem, és máris szállítható lett. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr467518886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása