2015. március 09. 22:10 - szolnokitibor

Krémmánia, amiért megéri kipróbálni a vegalétet

Fetás céklakrém és padlizsánkrém Zsófi módra

Hát, már 2 hete nem eszem húst... És hiányzik. Kicsit fáradtabb vagyok (ami nem biztos, hogy csak a hús hiánya miatt van), és eléggé unom a sajtokat, de ezektől eltekintve egész jól megy. Egyszer sem csaltam :) Bár kicsit megremegek minden alkalommal, amikor a Kedvesnek csinálok valami húsosat. Vagy a kedvenc kolleganőm lasagnét eszik velem szemben... De azért igyekszem a legtöbb húsos ételt, amit szeretek húsmentesen is kikísérletezni. Hétvégén pl. rakott káposztát csináltam hús nélkül. Hát, eléggé egysíkú lett, posztot sem érdemel.

Ami viszont igen, az a két szendvicskrém, amit mostanában csináltam. Az egyik klasszikus kísérletezgetés volt, fetás céklakrém lett belőle, a másik pedig az örök szerelem, amit lustaságból szinte soha nem csinálok, inkább elmegyek enni a 400-ba, mert ott szuper. Ez a padlizsánkrém. De én most olyat csináltam, hogy soha többé nem megyek ezért a 400-ba... Szuper lett. Nem túl hagyományos, inkább Zsófis, de nagyon finom.

A cékla általában olyan növény, amitől sokan idegenkednek. Én is ezt tettem addig, amíg csak a menzás céklasavanyúság képében létezett előttem. Tavaly nyáron az egyik kolléganőm salátát csinált belőle és behozta a irodába, azóta átértékeltem :) A krém se lett átlagos, kicsit savanykás, sós, krémes, szinte érzed az egészséget benne :) Jó sok sajttal és joghurttal készül, edzés után ideális fehérjeforrás, és alacsony kalóriás. Szóval szuper :)

A padlizsánkrémet a legtöbb embernek nem kell bemutatni, a legtöbb étlapon előételként megtalálható. A legjobb persze szabad tűzön grillezni, hiszen jó füstös ízt kap így, de szabad téri grill híján a sütőben sütve is finom. A fűszerezését kicsit átalakítottam, a mustártól egy picit mintha füstös lett volna az íze. Mindenesetre nagyon finom lett. Mindkettőt akkor ajánlom, ha nem túl rohanós vacsit szeretnél, de megéri a rászánt idő, ami inkább várakozás, mint munka.Íme, az eredmények: 

krlmek.jpg

Recept:

Céklakrém

Padlizsánkrém

Hozzávalók

  • Egy nagy cékla
  • 3/4 nagy natúr joghut
  • kb. 25 dkg fetasajt
  • 1 közepes lilahagyma
  • fokhagyma
  • 2 padlizsán
  • 1 kis natúr joghurt
  • majonéz
  • mustár
  • fokhagyma
  • bazsalikom
  • bors

Elkészítés

A céklát megfőztem (jó sokáig főtt, nem is gondoltam volna...) és sajtreszelőn lereszeltem. A hagymát is lereszeltem egy egészen apró lyukú reszelőoldalon és összekevertem a céklával. Belemorzsoltam a fetasajtot, hozzákevertem a natúr joghurtot és befűszereztem. 

A padlizsánt félbe vágtam és sütőben megsütöttem. Én kissé türelmetlen voltam, így nem sült meg rendesen és maradt leve, ezért egy szűrőn alaposan átnyomkodtam. Kb. 3 evőkanál majonézt kevertem bele a natúr joghurtba, és ráöntöttem a padlizsánra.

Leturmixoltam az egészet és hozzáadtam egy pici mustárt és a fűszereket. Életem legjobb padlizsánkrémje lett :)

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr937255411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása