2016. március 05. 12:13 - szolnokitibor

Török pide eredeti és egészséges verzióban is

A mai receptem nem egy gyors hétköznapi vacsora, inkább egy hétvégi, kicsit ráérősebb finomság, aminek nagyon tud örülni bárki a családból. Amikor Németországban jártunk kipróbáltam egy nagyon finom török ételt, a pizza keleti verzióját, a pidét, amit sokféle feltéttel készítenek és nagyon finom, laktató, keleties fűszerekkel és roppanós tésztával. Érdekes, hogy itthon még nem találkoztam vele egyik döneresnél sem... Egyik hétvégén kétfélét is készítettem belőle, a fiúknak valódi húsosat, magamnak teljes kiörlésű lisztes-vegetáriánus verziót. Nagyon finom lett mindkettő, elég sikeres is lett az éhesek körében. Készülj fel, nagyon laktató :)

pide.jpg

Recept 4+2 adagra (4 sima, 2 teljes kiörlésű)

Hozzávalók

  • 2,5 bögre fehér liszt, 1 bögre teljes kiörlésű 
  • 7 "S" méretű tojás
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 vörös hagyma
  • keleti fűszerkeverék
  • 1 csomag spenót
  • 400 g darált pulykahús
  • 250 g feta sajt

Elkészítés

A fehér lisztet 1 teáskanál sóval és két teáskanál élesztővel összekevertem, hozzáadtam 2 kicsi tojást és kb 2,5 dl langyos vízzel összekevertem, jól összegyúrtam. Egy másik tálban a teljes kiörlésű lisztet kevertem össze fél teáskanál sóval és egy teáskanál élesztővel, és ezt is meggyúrtam kb. 1,5 dl langyos vízzel. Lekentem a gombócok tetejét olajjal, majd celofánnal lefedtem a tálakat és meleg helyen hagytam kelni 1,5 órát. Addig volt időm megcsinálni a töltelékeket. A hagymát apróra vágtam, és egy serpenyőben olajon megdinszteltem. A fűszereket beleszórtam az olajba és egy kicsit hagytam "sülni". Hozzákevertem a darált húst, és kb 5 percig sütöttem. Amikor teljesen kifehéredett, beleszórtam fél csomag spenótot épp annyira, hogy megfonnyadjon, végül belemorzsoltam a fetasajt 2/3 részét. Félretettem hűlni, majd miután már csak langyos volt, hozzákevertem 2 tojást. A spenót másik felét egy fém szűrőbe tettem, majd forró víz felé akasztottam, hogy a gőz megpárolja. Egy műanyag tálba morzsoltam a feta maradékát és összekevertem egy tojással. Amikor kihűlt a spenót is, azt is hozzáadtam. Amikor megkeltek a tészták, a fehér liszteset 4 felé, a teljes kiörlésűt két felé osztottam. Mindegyik adagot kb fél centi vastagra nyújtottam és egy sütőpapírral bélelt tepsibe raktam. A töltelékekből a tésztakörök közepére pakoltam és hosszában eloszlattam, majd a tészta széleit ráhajtottam, hogy kicsit átfedje a töltelékekre is. Egy tojással megkentem a tészták szélét és kb fél óra alatt készre sütöttem őket. 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr768427346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása