2016. január 28. 08:43 - szolnokitibor

Félkész leveles tészta, jóbarát a rohanós estéken

Az utóbbi időben többször megesett velem, hogy gyorsan kellett vacsoráról gondoskodnom, így egy ugyan nem túl egészséges, de kézenfekvő megoldást választottam, az előre kinyújtott leveles tésztát. Én nagyon szeretem, mert szinte bármit lehet vele kezdeni, volt is már ilyen poszt, a brokkolival töltött csomagocskáról. Amiket ma hoztam nektek, azok mind sósak, vacsorára és vendégvárásra is alkalmasak. Az egyik este a Kedvest leptem meg egy hagymás-virslis pakkal, aztán egy barátnős estén dobtam össze egy pestós-paradicsomos mini pités változatot, majd az Anyukám kérésére csináltam batyus bálra egy pizzaszósszal töltött batyus megoldást. A pizzaszósz saját recept, azért addig nem lustultam, hogy boltival kenegessem :) Ilyenek lettek, mindegyik nagy sikert aratott. Csak kiteríted a tésztát, megkened vagy megpakolod valamivel, neked tetsző formára vágod, és kész is a vacsora!

leveles.jpg

Receptek 

Mustáros-hagymás-virslis

Pestós-paradicsomos mini piték

Pizzás batyuk

Hozzávalók

  • 1 csomag előre kinyújtott leveles tészta
  • mustár
  • 1 fej vöröshagyma
  • 4 virsli
  • tojás
  • 1 csomag előre kinyújtott leveles tészta
  • zöldpesto
  • paradicsom
  • mozzarella
  • 2 csomag előre kinyújtott leveles tészta
  • 1 kis üveg sűrített paradicsom
  • só, bors, fokhagyma, bazsalikom
  • tojás

Elkészítés

A leveles tésztát négy részre vágtam. Két részt megkentem mustárral, rápakoltam a felkarikázott hagymát és két-két virslit a közepe tájára. lefedtem a másik két negyeddel, a széleket pedig összenyomkodtam. Felvertem a tojást és megkentem a csomagokat, majd késsel hosszában háromszor bemetszettem. Sütőben aranybarnára sütöttem. Kiterítettem a tésztát és egy kisebb müzlis tállal kör formákat vágtam ki a résztából. Egy kisebb átmérőjű pohárral lenyomatot csináltam a körökbe, de úgy, hogy a tészta ne szakadjon át. A belső kört megkentem pestóval, és elrendeztem rajta a felkarikázott paradicsomokat. Megpakoltam a mozzarellával és sütőben készre sütöttem. A pizzaszószhoz a paradicsomot egy pici vízzel elkevertem, hoyg krémesebb legyen. Sóval, borssal, fokhagymával és bazsalikommal ízesítettem. Az egyik tésztalapot megkentem a krémmel és ráborítottam a másikat. 12 részre vágtam, majd villával összenyomtam a széleit. Megkentem felvert tojással, késsel hosszában kétszer bemetszettem mindegyik téglalapot, és sütőben aranybarnára sütöttem. 
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr588305772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása