2015. november 20. 16:48 - szolnokitibor

Túrótorta hűvös időkre - tavasz az őszben

A blog leglátogatottabb posztja a nyáreleji kedvenc, az epres túrótorta. Sokszor eszembe jut, hogy meg kellene csinálni, na de nincs friss eper, és hideg is van. (Mondjuk most épp nem is sokkal, mint amikor az készült, őrült ez a november...) Szóval eszembe jutott, hogy lehet ennek meleg változatot is varázsolni, amibe a sütés miatt jó a fagyasztott eper is. Hát meg is csináltam :) A siker a családnál ugyanakkora lett, meglátjuk, itt mit produkál :) Hát, ránézésre azért a másik szebb lett, de az íz kárpótol :)

turotorta_1.jpg

Recept

Hozzávalók:

  • 50 dkg tehéntúró
  • 4 db tojás
  • 4 evőkanál búzadara (vagy kuszkusz)
  • 5 dkg vaj
  • 2 ek méz
  • 2 ek tejföl
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 citromból nyert citromhéj (reszelt)
  • 2 kk sütőpor
  • 15 dkg eper (vagy magozott meggy)
  • 1 ek vaj (a forma kikenéséhez)

Elkészítés

A tojások sárgáját, a mézet, a sütőport, a tejfölt és az olvasztott vajat kikevertem, majd hozzáadtam a túrót és a cukrokat is. Habbá vertem a tojásfehérjét egy csipet sóval, majd azt is a keverékhez adtam. Kivajazott tortaformába öntöttem, a tetejére pedig a kiolvadt eperszemeket rendeztem el. 180 fokos sütőben sütöttem addig, amíg már nem ragadt a közepe sem. 

Forrás: Nosalty

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr487845768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása