2015. augusztus 19. 20:27 - szolnokitibor

Rusztikus barackos pite a hűvös hosszúhétvégére

Itt a hosszú hétvége, naná, hogy elromlott az idő, hiszen szabit vettünk ki... Viszont ha már őszies az idő, süssünk őszibarackos-fahéjas pitét, mert nagyon finom, otthonmelege érzést kelt, viszont elég kevés munkával megúszható, így tökéletes az ejtőzős napokra, ha mégis valami házi finomságra vágynánk, vagy meglepnénk valakit vele. A finomság faktorról mindent elmond, hogy megkaptam érte a világlegjobbarátnője címet :) Az is nagy előnye, hogy akár a hűtőből kis megfőzhetjük, mert a barackon kívül semmilyen "különleges" hozzávaló nem kell hozzá. És jól is néz ki, természetesen:

img_1829.JPG

Recept 4 adagra

Hozzávalók:

  • 20 dkg liszt és egy kis plusz a nyújtáshoz
  • 2 teáskanál őrölt fahéj
  • 140 g vaj
  • 8,5 dkg + 1 evőkanál cukor
  • 1 tojás szétválasztva fehérjére és sárgájára
  • 3 őszibarack

Elkészítés:

A lisztet és a fahéjat összekevertem, és hozzávágdostam a vajat, majd elmorzsoltam az egészet. Hozzádolgoztam a cukrot és a tojássárgáját, plusz egy evékanál vizet. Jó alaposan átgyúrtam, majd celofánba csomagolva pihentettem a hűtőben fél órát. Amíg letelt az idő, vékony szeletekre vágtam a barackot. A tésztát kicsomagoltam és nyújtódeszkán kinyújtottam kb 30 centis körré. A középső 20 centire halmoztam a barackokat és behajtogatam a széleket. A barackokat megszórtam a maradék cukorral, majd a széleket megkentem a tojássárgájával. 180 fokra előmelegített sütőben, sütőpapírra téve 30 perc alatt megsütöttem. 

Forrás: BBC GoodFood - augusztus

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr577674682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása