2015. július 31. 22:55 - szolnokitibor

Pörkölt vagy gulyás? Menet közben is eldöntheted

Amikor a nyár első bográcsozását csináltuk a Kedvessel, mondtam, hogy erről is írnék. Kérdezte, hogy miért? Gulyást főzni mindenki tud, nem? Hát, nem tudom, én azért csak megírom ezt a posztot, hátha valakinek pont ettől jön meg a kedve/bátorsága egy barátokat lenyűgöző bográcsozáshoz. Bármikor, ha megkérdezem a Kedvest, hogy mit főzzek, az ultimate válasza az, hogy hát gulyást pörkölttel. Egyszer a szülinapjára meg akartam csinálni, de kiderült, hogy mégsem mondja komolyan :) Szóval ez a recept, - ami nem biztos, hogy az autentikus, de az évek alatt nálam így alakult - azért jó, mert tényleg eldöntheted félúton, hogy melyiket is főzöd, mivel a jó gulyásleves alapja a jó pörkölt. Mivel én nem vagyok nagy marharajongó, így sertés húsból csináltam. Ha marhát választasz, akkor kb másfélszer ekkora, vagy hosszabb főzési idővel számolj, egyébként minden maradhat így. Szerintem nem néz ki rosszul, és az íze... Nyami!

bogracs.jpg

Recept 5 adagra

Hozzávalók

  • 50 dkg sertéscomb
  • 3 vöröshagyma
  • 2 nagyobb sárgarépa
  • 1 nagy újkrumpli
  • 1 kisebb zellergumó
  • 1 petrezselyemgyökér
  • só, bors, őrölt pirospaprika, őrölt kömény
  • 2 kis paradicsom
  • 1 kisebb paprika

Elkészítés

Amíg valaki megrakja a tüzet (ha te vagy a szerencsés, akkor ezt a lépést azelőtt csináld), pont van elég időd felkockázni a hozzávalókat. Egyszerű, mert mindent kockára kell vágni. Szóval, miután ég a tűz, a bográcsba olajat öntöttem (jó, nyilván szalonnazsíron autentikusabb, de azért ennyire nem akartam hagyományos lenni), majd megpirítottam benne a hagymát. Miután a hagyma üvegesre pirult, rászórtam a sót, a borsot és a köményt, majd levettem a tűzről és rászórtam nagyon-nagyon sok pirospaprikát. A pirospaprikát csak akkor szabad a hagymára szórni, ha már nem forr, mert különben megég és nem lesz túl finom... Szóval, ha a fűszerek a hagymán vannak, mehet bele a husi, amit addig kell sütni a hagymás olajban, amíg ki nem ereszti a saját levét. Ha már kifehéredett a husi, és egy kis levet is engedett, mehet rá a paradicsom és a paprika. Ennek, és a husinak pont elég levet kell engednie ahhoz, hogy legalább 40 percig sülhessen benne. Ha pörköltet szeretnél, itt kell abbahagyni. Ha elpárologna a víz a husiről, lehet pótolni, de az a jó, ha a saját levében fő. Ha mégis a gulyásleves mellett döntesz, és eltelt a 40 perc, kb 12 dl vízzel felöntöttem és beledobtam a zöldségeket a krumpli kivételével. Hagytam főni még 20 percet, majd utánaküldtem a krumplit is. Nem árt közben lecsekkolni a husit, hogy milyen állapotú, és ahhoz igazítani a zöldésgek adagolását. Nekem pont egyszerre főtt készre minden. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr257650638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása