2015. június 19. 22:33 - szolnokitibor

Parmezános csirke és olaszos húspogácsa, vagyis a vasárnapi ebédek egészségesebben

Valahogy az van a köztudatban, hogy a magyar családok vasárnap rántott húst vagy fasírtot esznek. Én nem tudom, hogy ez mennyire igaz, nálunk egyáltalán nem így van, mi szinte soha nem ettünk rántott husit, mert mindneki utálta az olajszagot, a macerás panírozást és tűzhely mellett állást. Ezért örültem nagyon, amikor rátaláltam a parmezános csirke receptre, ami sütőben sül, kb 5 perc bepanírozni, és sokkal egészségesebb, mint a hagyományos változat. A fasírttal ugyanez a helyzet. Összekutyulni, megformázni, kisütni, olajszag, miegymás, nem a leggyorsabb. A másik receptem egy olyan húspogácsa, ami sokkal minőségibb érzetet ad, mint a hagyományos fasírt, és bár ugyanúgy ki kell sütni olajban, valahogy kevesebb gond és kevesebbet is szív fel belőle. Így, ha újraterveznéd a vasárnapi menüt, ajánlom neked ezt a két receptet, hogy XXI. századivá varázsold a hagyományos vasárnapi husikat. 

husik.jpg

Receptek

Parmezános rántott csirke sütőben sütve

Olaszos sertéshúspogácsa burgonyacikkekkel

Hozzávalók

  • 5 dkg parmezán
  • 50  dkg csirkemell
  • 1 nagy marék zsemlemorzsa
  • 3 evőkanál olívaolaj
  • só, bors, bazsalikom
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 1 citrom leve és héja
  • 50 g zsemlemorzsa
  • 50 dkg sertés darálthús
  • 50 g reszelt parmezán
  • 2 ek petrezselyem apróra vágva, só, bors
  • 1 nagy gerezd fokhagyma
  • kókuszzsír/olaj a sütéshez

Elkészítés

A csirkemelleket vékonyabb szeletekre vágtam és egy kicsit megkloffoltam. Az olívaolajat egy tálban összekevertem a fűszerekkel, egy másik tálban pedig a reszelt parmezánt a zsemlemorzsával. Bekentem a hússzeleteket a fűszeres olajjal, megforgattam a sajtos morzsában és sütőpapírral bélelt tepsibe rendeztem őket. 30 perc alatt 180 fokon forgatás nélkül megsütöttem. Egy keverőtálba szórtam a zsemlemorzsát, hozzákevertem 2 ek vizet. Hozzákevertem a darált sertéshúst, a reszelt parmezánt, a fűszereket, ráöntöttem az olíva olajat, a citrom levét és a héját, sóztam, borsoztam, és jól összedolgoztam. Tenyérnyi húspogácsákat formáztam belőlük és bő kókuszzsírban kisütöttem őket.

Források

Dívány alapkonyha BBC GoodFood Nyári Ételek különkiadás
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr217552768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása