2015. június 13. 23:08 - szolnokitibor

Skót palacsinta eperkompóttal. Ha nem tudod megunni az epret.

Még egy kicsit bírja az eperszezon, ha nem bírsz betelni vele, itt egy új recept,ami még kerítésfestés közben is 10 perc alatt. Nagyon jó jutalom lehet a dolgos kezeknek, vagy csak úgy is elég finom, ha édesre vágysz. Én ezen a nyáron igyekeztem kimaxolni az eper adta lehetőségeket, de sajnos lassan úgy gyümibarát felé kell néznem, így búcsúzóul még megkoronáztam a szezont ezzel a kompóttal, ami akár  hétig is eláll, bár nem tudom elképzelni, hogy megmaradna. A palacsinta olyan, mint az amerikai, csak skót, de így nagyon különbözik a magyartól. Én pici falatkáknak sütöttem meg őket a serpenyőkorlát miatt, de igazi nagyokat is lehet csinálni belőle. Ha mégis hamarabb fogyna el a palacsinta, mint az eper, akkor gofrival és tejszínhabbal is jó lehet a folytatás :) Vaníliafagyival az igazi :) 

 eperkompot.jpg

Recept

Hozzávalók:

Palacsinta:

  • 140 g liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • csipet só
  • 1 tojás
  • 3 vaníliás cukor
  • 150 ml tej
  • margarin/teavaj a sütéshez

Kompót:

  • fél kiló eper
  • 4 ek. cukor
  • 2 ek. citromlé

± vaníliafagylalt

Elkészítés:

A kompóthoz az epret megmostam és felkockáztam, majd egy lábasba tettem, ráöntöttem a citromlét és a cukrot, és addig főztem, amíg a cukor teljesen fel nem oldódott. A palacsintához a lisztet, a sót, a sütőport és a vaníliás cukrot összekevertem, majd beletörtem a tojást, és lassan összedolgozva hozzáadtam a tejet, így sűrű palacsintatésztát kaptam. (folyós). A serpenyőt margarinnal kikentem, és kb 1 evőkanalanként szétoszlattam a tésztát, amennyi hely volt a serpenyőben úgy, hogy még nem értek össze. Kb. 1 percet sült az egyik oldaluk, amikor már maguktól elváltak a serpenyőtől, ekkor nagyon kell figyelni, hogy ne égjenek meg. Másfél perc sütés után megfordítottam őket, a másik oldalukat is megsütöttem. Amikor készen vannak, meg lehet forgatni őket cukorban. A kompóttal leöntve, vaníliafagyival tálaltam. 

Forrás: BBC GoodFood, . június

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr907541662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása