2015. április 11. 23:42 - szolnokitibor

Könnyű vacsora 20 perc alatt

Ma este kicsit túlpörögtem, és 9 körül kitaláltam, hogy ennék egy finom levest. Pont a kezembe akadt az új Nők Lapja Konyha, aminek az első receptje a pestos paradicsomleves volt, így meg is csináltam. Amíg megfőtt a leves, összedobtam egy túrókrémet (szintén az újságból), és a bevásárló szatyorból történő kipakolás utáni 20. percben már ettem is a laktató, de azért nem túl megterhelő vacsorámat. A leves hasonló, mint a bazsalikomos paradicsomleves, mivel genovai pestoból van (zöld), de teljesen más, mint a hagyományos, magyaros-cukros-betűtésztás megoldás. A pesto kicsit feldobja, olaszossá varázsolja, a tejszíntől laktatóbb, így tényleg csak egy pici mozzarella kell bele, és már ehetjük is. Bónusz, hogy hidegen kell minden hozzávalót összekeverni és felforralni, tehát kb  olyan gyorsan megvan, mint egy zacskós leves, csak ez normális alapanyagokból van. A krém trükkje pedig az, hogy az egyszerű túrókrémet reszelt retekkel dobtam fel, ettől egy icipicit csípős lett, de csak annyira, amennyire a retek csípni tud. És kicsit ropogott is. Nagyon finom volt mindkettő, de most nem tudtam látványos képeket készíteni:

paradicsomleves.jpg

Receptek

Leves:

Hozzávalók:

  • 500 g / 5 dl paradicsompüré
  • olívaolaj
  • 2 evőkanál zöld pesto
  • só, bors, 
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1,5 dl tejszín
  • levesbetétnek mini mozzarellagolyók

Elkészítés:

A paradicsompürét egy fazékba öntöttem és hozzáadtam még 8 dl vizet. Belekevertem a pestot, 2 evőkanál olívaolajat, a tejszínt, a fűszereket és a szétnyomott fokhagymát. Az egészet feltettem főni és csak hagytam felforrni. 

Retkes túrókrém

Hozzávalók:

  • 25 dkg túró
  • 3 ek tejföl
  • 4-5 szem retek (a csokros, piros változat)
  • só, bors, bazsalikom, fokhagyma

Elkészítés:

A retket sajtreszelőn lereszeltem (aki szeretné darabosabban, használja a nagy lyukút, én a kicsivel csináltam). A túrót egy tálban villával összetörtem és hozzákevertem a tejfölt és a reszelt retket. Sóval, borssal, bazsalikommal és fokhagymával ízesítettem. Friss baguettre kentem, és kaliforniai paprikával ettem :)

 A receptek a Nők Lapja Konyha áprilisi számából származnak. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr317359480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása