2015. április 09. 23:17 - szolnokitibor

Villantós olasz vacsora

Ahogyan a receptekből már kiderülhetett, a magyar kajáknál már csak az olaszokat szeretem jobban. Ha lehetne, állandóan tésztán, pizzán és prosciuttón, buffalán és paradicsomon élnék, de mivel ilyen étrend mellett csak az olaszok képesek csinosak maradni, így sajnos néha meg kell szakítanom a finomságfolyamot ezzel-azzal. Mostanában inkább szakítom meg az ezt-azt egy kis olasszal, így tegnap is kedvet kaptam egy kis újdonsághoz. Ismeritek a canellonit? Sima olasz tészta, de a formája nagyon jópofa, kis csatornácskák (amit a neve is jelent), amiket mindenfélével meg lehet tölteni. Én tegnap egyszerű bolognai raguval töltöttem meg és besamel szósszal öntöttem nyakon. Hm... Imádtuk. Igazi olasz íz, hasonló a bolognai lasagnához, de mégis kicsit extrább a tészaforma miatt. Azoknak ajánlom, akik szeretnék egy kicsit feldobni a szokásos spagetti/lasagne formát, de olyan biztonsági játékosok, mint én :) Természetesen a csőbevalót tetszés szerint lehet variálni, lehet ricottás, zöldséges, de akár rizses is, ahogy érzitek, kísérletezni ér. Addig is, itt az enyém: 

canelloni.jpg

Recept (kb. 3 adag)

Hozzávalók: 

Töltelék: 

  • 30 dkg darálthús
  • 15 dkg paradicsompüré
  • 1 dl tejszín
  • 1,5 evőkanál zsemlemorzsa
  • olívaolaj
  • 1 nagyobb hagyma
  • só, bors, oregánó, fokhagyma, petrezselyemzöld
  • 10 dkg parmezán
  • 1 tojásfehérje
  • 20 dkg canelloni (Intersparban kapható)

Besamel szósz:

  • 5 dkg bacon
  • 3 dkg vaj
  • 1,5 ek liszt
  • 1 dl tej
  • 4 dl tejszín
  • szerecsendió, só, bors
  • 5 dkg parmezán

Elkészítés

Az apróra vágott hagymát az olívaolajon megpirítottam és hozzákevertem a darált husit. Kb 10 percig sütöttem, majd hozzákevertem a zsemlemorzsát, a tejszínt és a paradicsomot. Még 10 percet főztem, majd levettem a tűzhelyről, hozzákevertem a fűszereket és hagytam kihűlni (az ablak nagy segítség, ha kint hideg van). Ha kihűlt, hozzákevertem a reszelt sajtot és a lazán felvert tojásfehérjét is. 

A besamel szószhoz a bacont megpirítottam, majd hozzádobtam a vajat. Amikor elolvadt, rászórtam a lisztet és lassan hozzáadagoltam a tej-tejszín keveréket. Kb. tíz perc alatt kevergetve besűrűsödött, majd hozzákevertem a fűszereket és végül a sajtot. 

Egy jénai alját kikentem egy kis besamellel, a canellonikat pedig egy uzsonnás zacskó segítségével megtöltöttem a raguval. A tésztákat egymás mellé sorakoztattam a jénaiban és leöntöttem a besamellel. Ha több sorban fér el csak, a minden sor közé önts besamelt, de hagyj a tetejére is. Ha kész az összeállítás, a tetejére még mehet egy kis reszelt sajt, és fél óra alatt 180 fokon (gázsütőnél 6-os fokozaton) szuperül megsül. 

A recept Fürdős Zé és az Apróséf receptjeinek mixe. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr837355052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása