2015. március 30. 23:16 - szolnokitibor

Gyors és nagyon gyors ebéd, vagyis a brokkolik támadása

Mára két ebédrecepttel is készültem nektek, mindkettő gyors (csak az egyik kicsit gyorsabb), laktató és brokkolis, tehát azoknak ajánlom, akik nem idegenkedtek ettől a szép és finom növénytől (kivéve a pagoda változatától, mert az megbocsáthatatlan). Az egyik recept a rakott brokkolit rejti, míg a másik a brokkolis táska, lehet tippelni, melyik a gyorsabb. Szóval.

A rakott brokkolinak az a szuper előnye, hogy minimális mennyiségű alapanyagokból is hatalmas adagot kapunk, aminek sok éhes kolléga örülhet. Én csak zöldségekkel csináltam, de egy kis darált husival bármikor feldobható. A másik, a brokkolis táska a világ leggyorsabb ebédje, ami hasznos lehet a húsvét előtti nagytakarítással tarkított ínséges időkben. A recept elkészítése nagyon egyszerű, kb. 3 perc plusz a sütés, így tényleg nagyon erőforrás-kímélő. És nem mellesleg finom, a batyu tölteléke kb. egy szilárd brokkolikrémleves, tehát igazából egy teljes ebédet főzöl 5 perc alatt :) Na jó, ez hülyeség, de tényleg finom, tejszínes-fűszeres, és a tölteléket igazából úgy variálhatod, ahogy neked tetszik. 

Ez lett az eredmény: 

brokkoli.jpg

Recept:

Rakott brokkoli

Hozzávalók

  • 1 bögre rizs
  • 1 dl olivaolaj
  • só, bors, pirospaprika, fokhagyma
  • 1 közepes brokkoli
  • 1 póréhagyma
  • 10 dkg bacon (vega módon nyilván nem)
  • petrezselyemzöld
  • 1 kis cukkini
  • 150 g borsó
  • 1 nagy tejföl
  • 10 dkg trappista sajt

Elkészítés

A rizset kevés olajon egy egész hagyma társaságában kicsit megpirítottam, majd ugyanannyi vizet öntöttem rá, sóval és ételízesítővel fűszereztem és addig főztem fedő alatt, amíg teljesen el nem párolgott a víz róla. A brokkolit forró vízben kb. 5 percig főztem, majd leszűrtem. A borsót kevés olajon és vízen megpároltam, a cukkiniket pedig felvágtam karikákra. A póréhagymát is feldaraboltam, és kevés olíva olajon megsütöttem (a baconnel együtt, ha azt is tettem volna bele). A megsült hagymához kevertem a fűszereket és hozzáadtam a rizset is. Egy kivajazott jénai aljára sorakoztattam a brokkolikat és ráraktam a rizs felét. Erre jött a borsó réteg, majd megint rizs, és a tetejére a cukkini amire külön szórtam sót és borsot. A tejfölt is kicsit megfűszereztem sóval, borssal, fokhagymával, és a cukkiniréteg tetejére kentem. Végül megszórtam sajttal és lb fél óra alatt nem letakarva készre sütöttem.

Brokkolis táska

Hozzávalók

  • fél brokkoli
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 csomag leveles tészta
  • 2 dl tejszín
  • 3 tojás
  • só, bors, bazsalikom

Elkészítés

A Lidl-ben készen, kinyújtva vett levelestésztát belesimítottam egy kivajazott tálba, ami kb. feleakkora, mint a kinyújtott tészta. A brokkolikat a tésztára pakoltam. A tejszínt összekevertem a tojásokkal, megfűszereztem a sóval, a borssal, az ételízesítővel és a bazsalikommal jó nagy mennyiségben, mert a tejszínes tojás elbírja. Az egész szószt a brokkolira öntöttem és szépen ráhajtogattam a tészta többi részét, hogy kis csomagot kapjak. A tészta tetejét megkentem olajjal vékonyan, és kb. fél óra alatt készre sütöttem. Akkor van kész, ha a tészta szép aranybarna már. Az előkészület 5 perc, a sütés 30. Bármikorra ajánlom. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr727321772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása