2015. március 22. 20:48 - szolnokitibor

Quiche in stile di Cote d'Azur

Ennek a quiche receptnek (ejtsd: kis) semmi köze a Cote d'Azurhöz, de olyan étel, ami kicsit francia, kicsit olasz, így ilyen szempontból nagyon hasonló a csodás partszakaszhoz. A cím egy olyan sós tésztájú pitét takar, ami mozzarellás-paradicsomos-bazsalikomos töltelékkel isteni vega finomságot alkot és bátran fogyaszthatja a húsimádó fele is a világnak, mert laktató, ízzel teli és jól is néz ki. Szerintem buffala mozzarellával még finomabb lehet, legközelebb azzal próbálom ki. Ha nagyon húsosan szeretnétek megcsinálni, akkor én egy kis olíva olajon pirított sonkát (valamilyen olaszos prosciuttot) javaslok a töltelékhez keverni. Azért választottam vasárnapi ebédnek ezt a receptet, mert azt gondoltam, hogy 20 perc plusz sütés alatt megvan, hát ez nem így van... Nem bonyolult egyáltalán, viszont kb 1 órát kell a hűtőben/fagyasztóban pihennie, így ezt az időt mindenképpen bele kell kalkulálni az időigénybe, különben úgy jársz, mint én, hogy fél háromkor már az éhhalál szélén lesed a sütőt, hogy vajon kész van-e... Szóval, a titok csak annyi, hogy másfél órával hamarabb állj neki, mint ahogy megéheznél, és akkor már várni fogod, hogy elkészüljön. 

Az összkép ilyen lett (én sem vagyok tévedhetetlen, elfelejtettem levenni a sütő hőfokát, amikor kellett, így picit megpirult, de nem égett meg.)

kis.jpg

Recept:

Hozzávalók (kb. 3 főre) 

Tészta

  • 250 g liszt
  • 125g vaj
  • 1 tojás
  • 2-3 evőkanál hideg víz
  • 1 csapott kiskanál só
  • fél kg bab (nyugi, ez nem megy bele a kajába)

Krémhez:

  • 200 ml főzőtejszín
  • 2 tojás
  • 1 tk mustár
  • 2 csomag mozzarella
  • 1 doboz koktélparadicsom
  • bazsalikom, só, bors

Elkészítés:

A tésztához a lisztet és a sót összekevertem, belemorzsoltam a vajat (érdemes előtte egy órával kivenni a hűtőből, hogy kicsit jobban morzsolható legyen), hozzáadtam a tojást és a kevés vizet. A cél, hogy ruganyos, lággy, de ne ragacsos tésztát kapjak. Kis gyomócba gyúrtam és alufliába csomagolva fél órára a hűtőbe tettem. A fél óra letelte után kinyújtottam kb 3-4 mm vastagra és beletettem egy kivajazott piteformába úgy, hogy a falát is befedje. Én jénait használtam, mert nincs piteformám, és úgy is szuperül működött. A tálat visszatettem még fél órára a hűtőbe. Közben megcsináltam a tölteléket. A tejszínt összekevertem a tojással, a mustárral, az apróra vágott mozzarellával és a felnegyedelt paradicsomokkal, és hozzáadtam a bűszereket is. Nem kell sajnálni a fűsztert a krémből, mert a mozzarella sem sós, és jót tesz neki a bazsalikom is. Ha lejárt a második fél óra is a hűtőben, a tésztára alufóliát teszek és beleöntök valamilyen "súlyt", babot vagy rizset, vagy lehet kapni külön erre a célra sötőgömböket is, azért, hogy a tészta ne tudjon megnőni a sütőben. A tésztát a súlyokkal 200 fokra előmelegített sütőben 15 percig sütöm, majd súlyok nélkül még 5 percet adtam neki. Ha kész lett, a krémet ráöntöttem a tésztára és kb 20 perc alatt 180 fokon készre sütöttem. A tetejére sajtot lehet szórni és azzal tovább halmozni az élvezeteket. Sok sikert hozzá!

Forrás:

Tészta: Otthon magazin, 2015 március

Krém: http://www.mindmegette.hu/paradicsomos-mozzarellas-quiche.recept

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr777292561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása