2015. március 17. 22:39 - szolnokitibor

Villmgyors vega olasz vacsi bónusz szendvicsrémmel...

... avagy cukkinis paradicsomos tészta ráadás cukkinikrémmel

Igazából nem túl bonyolult a receptválogatási algoritmusom, azt csinálom meg, ami megüti a szememet. Amik sokszor a reggeli BKV-zás közbeni sajtóösszegzés során kiszúrt Dívány blogos receptek. Most sincs ez másként, néhány napja láttam egy cikket a gyors ételekről, és abban találtam ezt a receptet, ami nem más, mint a paradicsomos cukkinis tészta. Igazi olasz ízű, nem a legalapabb recept, az olasz hangulat okozója leginkább a bor (amit beletettem, nem pedig megittam, becs'szó) és a balzsamecet, amit eddig ritkán használtam, na de majd mostantól... 

A tészta egy ízbomba, a cukkini most nem csak pufferként szolgál, hanem előjön az íze is, de persze még így sem tolakodó, így aki kifejezetten nem utálja valamilyen okból, annak így is ízleni fog. A balzsamecettel, a paradicsommal és a bazsalikommal pedig a tavaly nyári olaszországi gasztrokalandjaimat juttatja eszembe. Szerintem baconnel vagy egy kis darált husival könnyen húsossá is varázsolható, de most csak magamra főztem, így vega maradt. Nagy előnye a receptnek, hogy amíg megfőztem hozzá a tésztát, a szósz is elkészült, így tényleg 20-25 perc az egész, viszonylag rövid idő alatt egyszerűen finomat lehet enni. És még egy vállalkozásötlet is kipattanhat a fejedből közben :)

A bónusz ebben a receptben, hogy ha egy-két hozzávalójából picivel többet veszel és hozzádobsz még egy natúr joghurtot, isteni cukkinikrémet lehet csinálni úgy, hogy egy perccel sem töltöttél több időt a konyhában, mint amennyit a főételre szántál. Mindent lehet szinkronban csinálni és rögtön két vacsit kapsz egy időbefektetéséért. A cukkinikrémet tavaly a hardcore diétám alatt találtam meg, mint ultimate alacsony kalóriás finomság, és azóta is nagy rajongója vagyok. Itta a cukkininek nincs olyan "markáns" íze, mint a tészta esetében, inkább a fűszeres krém jellege miatt nagyon jó. Gyorsan elkészül akkor is, ha csak ezt csinálod és nagyon laktató.

Íme az eredmények:

teszta.jpg

Recept

Hozzávalók 2 főre (együtt a két ételre)

  • 25 dkg tészta (spaghetti vagy penne)
  • 2 cukkini
  • 3-4 szál újhagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 ek bazsalikom,
  • só ízlés szerint,
  • 1 kiskanál cukor
  • olajbogyó (én kihagytam, mert nem szeretem, de biztosan így is finom)
  • 40 dkg hámozott és kockázott paradicsom (nyugi, van konzerv is)
  • 1 dl száraz fehér bor (meg még amennyit megiszol közben)
  • balzsamecet
  • olívaolaj
  • parmezán, mozzarella
  • natúr joghurt

Elkészítés:

Tészta

A tésztának feltettem a vizet kis olajjal és sóval főni. Felvágtam kis kockákra az egyik cukkinit, félkarikákra az újhagymát és 3 gerezd fokhagymát. Olívaolajon picit pirítottam a hagyma háromnegyedét és a fokhagymát, majd ráöntöttem a cukkiniket és hagytam sülni egy kicsit. Amikor már kissé kipárologták magukat, két körben ráöntöttem a bort, hogy legyen ideje elpárologni az alkoholnak. Közben, amikor felfőtt a víz, beletettem a tésztát és nem felejtkeztem el róla. Amikor elfőtt a bor, 2-3 fújásnyit nyomtam a cukkinire a balzsamecetből (ha nem pumpás, akkor pár csepp elég) és hagytam azt is elpárologni néhány másodpercig. Ezután ráöntöttem a paradicsomokat, rászórtam a cukrot és a fűszereket, és hagytam főni 5 percig. Elvileg a tészta is megfőtt közben, leszűrtem és összekevertem a szósszal és rászórtam a sajtokat. 

Cukkinikrém

A másik cukkinit a sajtreszelő nagyobbik lyukán lereszeltem, és a maradék hagymával olívaolajon feltettem pirulni. Kb. 2 perc után rátettem egy fedőt, hogy a cukkini kiengedhesse a levét, és egy pici borral is meglocsoltam. 10 perc után levettem a fedőt és hagytam elfőni a levet. Közben megsóztam, belenyomtam a fokhagymát és rászórtam a bazsalikomot. Amikor elfőtt a leve, egy tálban összekevertem egy fél natúr joghurttal és kész is lett :) Pirítóssal vagy friss baguettel a legfinomabb. 

Forrás

tészta: http://divany.hu/alapkonyha/2014/03/16/hetvegi_expresszebed_cukkinis_spagetti/

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr367279405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása