2016. március 25. 22:09 - szolnokitibor

Süssünk húsvéti tojást, akár a gyerekekkel közösen!

Szörnyen rajzolok és viszonylag kevés kézügyességem van, de eddig minden évben szorgosan festettem a rondábbnál rondább hímes tojásokat. Idén úgy döntöttem, inkább valami hozzám közelebb álló technikával próbálkozok és sütök egyet. Szuper ötletet találtam a márciusi Nők Lapja Konyhában, de kicsit átvariáltam. Igazán cuki tojások lettek, amiket most már büszkén adok a locsolóknak. Bónusz, hogy Anyával remek mulatság volt megcsinálni, de a sokkal kisebbeknek is mókás elfoglaltság lehet. Ja, és sütni sem kell. Szerencsére rögtön másfél adaggal kezdtem!  

husveti1.jpg

Recept kb 30 tojásra

Hozzávalók

  • 50 dkg darált keksz
  • 8 dkg porcukor
  • 25 dkg vaj
  • 2 dl tej
  • 10 dkg fehér csoki
  • 10 dkg étcsoki
  • 1 doboz tortadrazsé

Elkészítés

A kekszbe szitáltam a porcukrot, majd belemorzsoltam 15 dkg felolvasztott vajat. Lassan hozzáadtam a tejet, hogy jól tapasztható masszát kapjak. Ping-pong labdánál kicsit nagyobb adagokból tojásokat formáltam, amikbe fogpiszkálókat szúrtam. A csokikat külön edényekben forró víz fölött 5-5 dkg vajjal megolvasztottam, és bekentem vele a tojásokat. A frissen kent gombócokat színes cukorkába forgattam, és egy éjszakát hagytam dermedni a hűtőben. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr528526588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása