2016. március 08. 14:14 - szolnokitibor

Nőnapi süti - tarte tatin, vagyis fordított almatorta

Igazi tél végi sütit hoztam, ami segíthet kipucolni a téli almát a kamrából, akár hétköznap is igazi finomsággal jutalmazhatod meg magadat és a családot a napi teljesítményért, sőt a mai nap, csak úgy, mert a lányok megérdemlik :) Amikor először csináltam, eléggé úgy nézett ki, hogy ez lesz az egyik legjobban elrontott sütim, de a végére csodák csodájára finom lett és még jól is nézett ki. Ezek után nyugodt szívvel ajánlom a kezdő sütőknek is, elronthatatlan, mégis villantós :) Az öcsém, aki kifejezetten nem édesszájú, már kiharcolta a második adagot...

tarte_tatin_1.jpg

Recept

Hozzávalók

  • 180 g vaj
  • 160 g cukor
  • 2 alma
  • 250 g liszt
  • 1 tojás
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 rúd vanília

Elkészítés

A tésztához a lisztet, 3 evőkanál cukrot, a citromhéjat és a vaníliarúd kikapart belsejét összekevertem és belemorzsoltam a vajat is. Jól összedolgoztam a hozzávalókat és gömb formába gyúrtam. Folpackba csomagolva fél órára hűtőbe tettem. Közben elkészítettem a karamellt. 6 dkg vajat összekevertem egy kis lábasban 10 dkg cukorral, lassan melegítve. Folyamatosan kavargattam legalább 5 percig. Közben besűrűsödött a massza, majd két frakcióvá vált, az egyik szinte víz állagú folyadék lett, a másik pedig nagyon sűrű massza. Az egészet egy kör alakú tortaforma aljára öntöttem és igyekeztem szétkenni. A karamellrétegre fektettem a cikkekre vágott almát körkörösen, hogy teljesen elfedje az alapot. Az egész tortaformát több rétegben becsomagoltam alufóliába, hogy ha kifolyna a massza, ne a sütő legyen ragacsos. Végül kinyújtottam kézzel a tésztát és szépen ráegyengettem az almarétegre. Végül alufóliával lefedve 30 percig, majd fólia nélkül még 10 percig sütöttem 180 fokon. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr768427344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása