2016. február 15. 22:09 - szolnokitibor

Olasz carbonara húsosan és vegán, mindössze 20 perc alatt

Nem voltam túl aktív az elmúlt hetekben, de főzni persze nem voltam lusta. Ma is elkapott a kedv, munka után szerettem volna feldobni az estét egy finom vacsorával, hátha jobban indul a hét a Kedvesnek és nekem is. A leggyorsabb olasz étel címét is megnyerhető kedvencemet csináltam meg, de mivel ismét Nagyböjt van, és én ismét nem eszek húst, így kikísérleteztem egy vega, brokkolis változatot is. Még mindig nagyon szeretem a tésztákat, és az olyan recepteket, aminek az elkészítési ideje pont annyi, amíg megfő a tészta, így ma este is nyert a dolog, a Kedves rég nem hallott nyammogást produkált, és a vega is finom lett. Bár elég sok mindent adtam volna azért, ha én is az övét eszem :) A carbonara egyébként elég jó indikátora annak, hogy aki csinálja, ismeri-e minimálisan is az olasz konyhát. Alapszabály: aki tejszínt tesz a szószba, az egyéb galádságokra is képes...  Íme az eredmény vizuálisan is: 

carbonara.jpg

Recept 2 főre

Hozzávalók: 

  • 20 dkg spagetti
  • 3 tojássárgája és egy egész tojás
  • 5 dkg parmezán 
  • 20 dkg brokkoli
  • 10 dkg bacon
  • só, bors

Elkészítés

A tésztát feltettem főzni a csomagolás alapján. Közben felcsíkoztam a bacont és apró rózsákra szedtem a brokkolit. A bacont zsíradék nélküli forró serpenyőben megsütöttem, majd egy kicsit félre raktam hűlni. A brokkolit lobogó sós vízben 5 perc alatt megfőztem, majd leszűrtem és ezt is hagytam egy picit hűlni. A három tojássárgáját és a tojást felvertem, hozzákevertem a reszelt parmezánt, sóztam és borsoztam. Két tálba szétöntöttem a "szószt", a kissé kihűlt bacont és brokkolit is hozzájuk adtam (külön-külön, értelem szerűen), majd miután megfőtt a tészta és leöntöttem róla a vizet, gyorsan megfeleztem és összekevertem az alapokkal. A tészta melege csapja ki a tojást, így lesz igazi olasz... Tejszínnek nyoma sincs :)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr708394412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása