2015. december 22. 23:06 - szolnokitibor

Karácsonyi keksz, a last minute karácsonyi gaszroajándék

Kicsit megcsúsztál az ajándékokkal? Ma este, ha van fél órád, még összedobhatsz egy doboz kekszet, ami a legfinomabb ajándék tud lenni, persze a csokilikőrön és az instant forrócsokin kívül :) Ezt a receptet én december elején készítettem el, nálam kis porciókban egy csomag része lett, és még mindig friss, finom. Igazi karácsony ízű. Ha egy szép karácsonyi sütis dobozban adod, önmagában is jó ajándék. Bármilyen formában ugyanolyan finom, de nyomdázhatsz is rá, ha épp akad otthon sütinyomda. Ha babrálnál a többivel is, szuper kis csomagot csinálhatsz te is gyorsan, ami így karácsony előtt egy nappal megmentheti az ütemezést. Szóval, gasztroajándékozásra fel! Írd meg kommentben, hogy ment. 

keksz.jpg

Recept kb. 40 db kekszhez

Hozzávalók

  • 260 g vaj
  • 1 tojás
  • 140 g cukor
  • 40 dkg liszt
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 2 csipet só
  • 1 teáskanál fahéj
  • 1 teáskanál szegfűszeg

Elkészítés

A vajat, a cukrot és a tojást alaposan elkevertem egy robotgéppel,  majd hozzáadtam a lisztet, a sütőport, sót, fahéjat és szegfűszeget. Jó alaposan összedolgoztam a tésztát, majd egy órára hűtőbe tettem. Amikor kipihente magát kb 1 cm vastagra nyújtottam, majd egy pohár segítségével kör alakúra szaggattam, de persze csak szabadon a formákkal :) A kekszeket sütőpapírra pakoltam, majd 200 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt aranyszínűre sütöttem. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr638192830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása