2015. július 25. 10:41 - szolnokitibor

Sütöttél már grillen pizzát? Mert én igen, és isteni...

A nyaralóban nincs sütő (tudom, first world problem), így mindig boszankodok, ha valami olyasmi jut eszembe, amit szívesen megcsinálnék, de nem tudok, eszköz híján. Az egyik ilyen a pizza, amit nagyon szeretek, de nyáron ritkán sütök otthon is a meleg sütő miatt. Ezért pörögtrem rá teljesen a július havi BBC Gooodfoodban megjelent receptre, amiből azt tanultam meg, hogy hogy kell grillen pizzát sütni. Hát, nagyon egyszerűen :) Nyilván a Kedves segítsége nélkül nem ment volna, mert szuper kis parazsat alkotott nekem. A tésztát kb 4 órával a sütés előtt kutyultam be, majd lementünk a strandra, és mire feljöttünk, már meg is kelt. Jófej, mi? Szóval, tészta begyúr, kézel kinyújt, grillre dob, megfordít, megken, megpakol, megesz. Ennyi az egész. Azt hiszem, ezt a receptet nem egyszer fogom még elkészíteni :)

grillpizza.jpg

Recept 4 főre

Hozzávalók:

  • fél kg liszt
  • 1 teáskanál só
  • fél teáskanál porélesztő
  • 4 dl víz
  • paradicsom passata
  • olyan feltétek, amiket szívesen ennél
  • só, bors, bazsalikom, fokhagyma

Elkészítés

A tésztához a lisztet és a sót egy keverőtálban összekevertem. A 4 dl vizet nagyon rövid ideig melegítettem, hogy épp langyos legyen. Beleszórtam az élesztőt, és hagytam, hogy pár perc alatt beinduljanak az élesztőgombácskák. Vigyázzunk, mert ha túl forró a víz, elpusztulnak. Ha már fehér pöttyöcskék vannak a víz felszínén, mehet a liszthez. Jól eldolgoztam, majd beolajoztam a tészta felszínét, és folpakkal becsavartam a tálat, majd konyharuhával letakarva pihentettem kb 4 órán keresztül. Amíg a Kedves a tüzet csiholta, én összedobtam a pizzaszószt, ami annyi volt, hogy a paradicsom passataba belekevertem a sót, borsot, bazsalikomot és 3 gerezd fokhagymát. Amikor már izzott a parázs, a tésztát kicsit átgyúrtam, 8 részre osztottam, kézzel a levegőben kinyújtottam, majd a forró grillrácsra dobtam. Amikor az egyik oldala már ropogósra sült megfordítottam, és a kész oldalt bekentem a pizzaszósszal és megpakoltam a feltétekkel. Hagytam, hogy megsüljön a másik oldala is, addog pont átmelegedett a teteje, és ehettük is. 

Forrás: BBC Goodfood - július

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr377650576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása