2015. július 03. 17:46 - szolnokitibor

Hűsítő citromhab, a kánikula legjobb desszertje

Ebben a melegben a legjobb finomság az, ami hűt. Ha nem a fagyi vagy a jégkrém, akkor a praktikus pohárkrémek lehetnek megoldás, de abból is a legjobb a mérsékelten édes citromhab, ami pont elég könnyű egy nyári ebéd után, és pont elég citromos, hogy ne ragadjon össze a szád tőle. Ezt még az Édesapám születésnapjára készítettem, ahol a rokonságnál nagy sikert aratott, bár főleg a felnőtteknél, a kicsiknek túl savanykás lett. Persze, ezt te is szabályozhatod a cukoradaggal. Nagy előnye, hogy gyors, nem kell főzni és elég elegánsan is lehet tálalni, ha netán vendégeknek csinálnád. A tálaláskor érdemes habzsákot vagy tiszta uzsonnászacskót használni, hogy ne kenje össze a pohár falát, mint nekem. Mindenesetre elég finom és jól is tud kinézni:

citrom.jpg

Recept

Hozzávalók:

  • 2 lime
  • 2 kis doboz görög joghurt (én sztracsatellással csináltam, így csoki darabokkal is tovább bolondtottam a receptet)
  • 7 evőkanál porcukor
  • 251 ml habtejszín
  • fél vaníliarúd vagy 1 teáskanál vaníliaaroma

Elkészítés

A limeokat megmostam, a héjukat lereszeltem (plusz kesernyésséget ad a habnak, ha zavarna, hagyd ki). A húsukat apró kockákra vágtam, a levükkel és a héjukkal együtt egy tálba tettem. Rászitáltam a porcukrot, hozzáadtam a vaníliát. A habtejszínt felvertem, és óvatosan hozzákevertem a joghurtokat. Az egészet összekutyultam, poharakba adagoltam és 3 órát hagytam hülni őket a hűtőben. Tök jól összeáll a végére :)

Forrás: BBC Goodfood - május

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr777541714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása