2015. június 23. 23:05 - szolnokitibor

Rácsos túrós finomság. Amikor a sütés flow élményt ad.

Akkora élmény ilyen szép sütit csinálni, hogy még mindig vigyorgok. Tudom, hogy nem egy cukrász minőség, de én általában valahogy ronda de finom dolgokat tudok összehozni. És ez most szép. És finom is. És barackos és túrós, és nem túl édes, de azért teljesen kielégíti az édesség utáni vágyamat, és megdicsérnek érte, mert szép és finom, és örömet okoz. És szép. És finom.... Na jó, bocsánat, kicsit rápörögtem a dologra, de egy nem túl jó napot sikerült nagyon feldobnia a mai receptnek. Nem gyors, macerás is, de nagyon megéri a pepecselést, mert tényleg le lehet nyűgözni vele a családot és a Kedvest. Ma megint stresszsütés volt, ráadásul tegnap el is kellett halasztanom, ami nagyon frusztrált, így annyira nem is volt kedvem nekikezdeni, de szép lassan teljesen lenyugtatott. Szóval ilyen előnyei is vannak. Mivel most nincs kánikula, nem is zavar, hogy egy órán át megy a sütő. Akkor ajánlom ezt a receptet, ha szeretnél valami klasszikusat sütni, de mégis könnyűt, édeset, de nem cukortúladagolósat, és mindezért hajlandó vagy mosogatással együtt másfél órát áldozni rá. Íme, a mű:

turos.jpg

Recept:

Hozzávalók:

  • 100 g vaj
  • 150 g liszt
  • 50 g porcukor
  • 1 kg túró
  • 1 citrom héja
  • 15 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 10 dkg búzadara
  • 3 tojásfehérje
  • 50 dkg baracklekvár

Elkészítés

A lisztet a porcukorral összekevertem és belemorzsoltam a vajat. Jó alaposan összegyúrtam, amíg teljesen homogén nem lett, majd belenyújtottam egy közepes, kivajazott tepsibe. Bedobtam a 200 fokra előmelegített sütőbe és addig sütöttem, amíg a teteje aranybarna nem lett. Ez nem volt több 3-4 percnél. A túrót 10 dkg cukorral, a búzadarával, a citromhéjjal és a tojással kikevertem. A tésztát, miután langyosra hűlt, vékonyan megkentem egy kis baracklekvárral, és rákanalaztam a túrót. A sütőben 25 percig sütöttem. Három tojásfehérjét elkezdtem habbá verni, majd amikor félkész volt, hozzászórtam a cukrot és úgy fejeztem be. Egy uzsonnás zacskóba kanalaztam a habot, az egyik sarkát kivágtam és átlósan csíkokat nyomtam a túró tetejére. Amikor elfogyott a hab, a maradék baracklekvárt is zacskóba kanalaztam, és feltöltöttem vele a habcsíkok közötti területeket, majd még 5 percre visszatettem a sütőbe. 

A receptet az Apróséf.hu oldalon találtam. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr877568180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása