2015. május 27. 21:45 - szolnokitibor

Batyu bármivel töltve. Most épp besameles kolbásszal.

Gyors hétköznapi ebéden gondolkoztam egyik este, amikor eszembe jutott a brokkolis poszt, amit egy hónapja írtam, abból is a batyu, ami tejszínes brokkolival volt töltve. Nagyon ízlett és gyorsan kész is volt, de mivel brokkolis, esélytelen, hogy a Kedves is megegye, így kénytelen voltam kicsit variálni a töltelékén. A leggyorsabbnak a sült kolbász husiját ítéltem meg elkészítés szempontjából, és már régen ki akartam próbálni az olasz receptkönyvem besamel szósz receptjét, így a kettőt kombináltam, és ezzel töltöttem meg a batyumat, aminek még mindig a gyors vacsorák aduásza, az előre kinyújtott leveles tészta az alapja (jó, tudom, nem a legegésségesebb, de egy kis bűnözés mindig kell, hogy legyen mit ledolgozni). A végére kaptam egy kellemesen krémes töltelékű ropogós tésztát, hatalmas adag ebédnek valót, amit azért salátával ajánlok enni egészségvédelmi szempontból. Már csak azért is megéri kipróbálni, mert a tészta tölteléke innentől szabadon variálható, ami csak eszünkbe jut, mehet bele. Kinézetre nem túl látványos, de szuper ízű:

blog.PNG

Recept (2 nagy adag)

Hozzávalók

  • 1 csomag előre kinyújtott leveles tészta
  • fél liter tej
  • 2 ek liszt
  • 30 g vaj + egy kicsi a jénai kikenéséhez
  • szerecsendió, só, bors
  • 200 g sütni való kolbász (itt érdemes vagy házit választani, vagy odafigyelni a minőségre)

Elkészítés

A kolbászok héját megvágtam és egy pici forró olajra nyomkodtam a belsejüket, majd szépen kisütöttem belőlük a zsírt. Amíg sültek, megcsináltam a besamel szószt. Megolvasztottam a vajat és hozzákevertem a lisztet, majd néhány másodpecig pirítottam. Lassan hozzáöntöttem a hideg tejet, folyamatosan kavargattam, hogy ne csomósodjon be. Állandó kavargatés mellett hagytam felforrni a tejet, fokozatosan sűrűsödött be. Sóval, borssal, szerecsendióval ízesítettem. Amikor megsült a kolbász és a szósz is kész lett, a leveles tésztát a kivajazott jénaiba terítettem, a közepére lapátoltam a zsírtól lecsöpögtetett kolbászhusit, és ráöntöttem a besamel szószt. Figyeltem, hogy ne follyon le a tésztáról. Kicsit összekevertem a tölteléket és ráhajtogattam a tészta széleit, hogy kisebb batyu formálódjon a végére. Kb. 25 perc alatt készre sütöttem. (A sütési idő függ a tésztától, érdemes a csomagoláson jelzettet betartani) Nem mondom, hogy egészségetekre, de jó bűnözést! :)

Egy adag kb. 750 kcal.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr337497094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása