2015. április 22. 22:38 - szolnokitibor

10 perces vacsora, ami edzés után is tökéletes

Medvehagymás tojáslepény

Maradt még medvehagymám a múltkori ajándék körből és szerettem volna vele valamit kezdeni. Vásároltam nemrég egy méltán híres 99 Ft-os Receptözön újságot, mert nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen is egy ilyen, és ebben találtam a csalános(!) - ricottás tojáslepény receptjét, amit kissé átalakítottam, és 10 perc alatt elkészülő fehérjebombát kaptam belőle vacsorára. Ízre olyan, mint egy felturbózott tojásrántotta, de mivel elég sokfajta feltéttel lehet variálni, és a több hozzávaló miatt laktatóbb is, így nálam ez a recept nyert. És a Kedvesnél is. Jó tanács, hogy ha egyben szeretnél lepényt enni és nem darabokra szétesve, akkor csak teflon serpenyőt vagy palacsintasütőt használj. Nekem sima serpenyőben úgy szétszakadt, mint a sicc, de attól még nagyon finom maradt. Így nézett ki (kb amíg lefotóztam):

tojaslepeny.jpg

Recept 2 főre

Hozzávalók:

  • Fél csokor medvehagyma
  • 200 g cottage cheese
  • só, bors, fokhagyma, oregánó
  • 4 tojás
  • 2 ek liszt

Elkészítés:

A medvehagymát apróra vágdostam és hozzákevertem a cottage cheeshez. Beleütöttem a tojásokat és befűszereztem, majd hozzákevertem a lisztet. Pár csepp felforrósított olívaolajra kanalaztam kb. egy fél merőkanálnyi masszát, és megsütöttem mindkét oldalát (kb. 1,5 perc). Amikor kész lett sonkával, sajttal és zöldséggel pakoltam tele. 

Egy adag kb. 320 kcal-t, 27 g fehérjét, 11,7g szlnhidrátot, 17,4 g zsírt tartalmazott. (feltétek nélkül)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr377390522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása