2015. február 25. 21:55 - szolnokitibor

Mini frittaták, amik egyszerre vegetáriánusok és fiúkompatibilisek is

Hétfő óta megy a vegalét, eddig nem tűnik megerőltetőnek, bár ma azért kemény volt a vacsifőzés... :) Frittatat csináltam, ami egy olasz eredetű, sütőben sült rántotta. Nagyon gyors, nagyon laktató és tök jó fehérjepótló, ami edzés után, vega élethez nagyon hasznos tud lenni. Mindenképpen valami finomat szerettem volna főzni a Kedvesnek, ami nem túl időigényes, egyszerre lehet vegetáriánusan és húsosan is csinálni és akár még a kalóriakeretbe is beleférhet. Így találtam rá a frittatára, amit nem is az eredeti recept szerint egyben, hanem falatkánként, muffinformában sütöttem meg. Hát, csak annyit mondanék, hogy olyan finom lett, hogy ódákat zengedezett róla a Kedves :) Az enyém fokhagymás-újhagymás-paradicsomos-sajtos, a másik pedig ugyanilyen, csak paradicsom helyett sonkás lett (a sonka vágása közben majdnem megcsúsztam egy kicsit a fogadalommal, de aztán erős maradtam :)), de szinte bármivel fel lehet dobni, ami csak eszünkbe jut. Összességében, bármikor jöhet újra és mindenkinek ajánlom, mert nagyon könnyen le lehet nyűgözni vele a célközönséget :)

frittata.jpg

Recept: (az én mai verzióm, két éhes főre)

Hozzávalók:

  • 7 tojás
  • 1 dl tej
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 2 újhagyma
  • 3 szelet sonka
  • 1 paradicsom
  • sajt
  • fűszerek: só, bors, ételízesítő, bazsalikom

Elkészítés: 

Pici vajat megolvasztottam, és megpirítottam benne az összedarabolt fokhagymát és újhagymát, hozzáadtam a sonkát, a vegához pedig a paradicsomot. Ezeket hagytam egy kicsit sülni, majd lekapcsoltam és hozzáraktam a sajt felét, hogy kicsit megolvadhasson. Feltörtem a tojásokat, érzésre befűszereztem és összeöntöttem a tejjel, majd jól felvertem. A kivajazott muffinformákba kanalaztam egy kis tojást, majd eloszlattam bennük az összesült finomságokat. Beleszórtam a maradék sajtot és ráöntöttem a maradék tojást. Sütőben magas hőfokon kb. 10-15 perc alatt megsült és szépen elvált a formától. Friss baguettel tálaltam.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr477220389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása