2015. február 22. 22:03 - szolnokitibor

Tovább a cobbler útján, azaz morzsasüti minden mennyiségben

A hétvégét megint a szüleimnél töltöttem, a Kedves meg nem tartott velem, és a lelkemre kötötte, hogy a hiányom kárpótlásául valamilyen sütivel térjek haza. Kérdeztem, hogy mit szeretne, mondta, hogy Cobblert, mert az a kedvence. Aztán gyorsan javított, mondta, hogy találjak ki nyugodtan valami újat, amiről írhatok is, mert milyen wannabe blogger az, aki kétszer ír ugyanarról... Így a Cobbler tesóját, a morzsasütit csináltam meg szombat este, méghozzá túrós-meggyes-szedres változatban. Marha egyszerű süti és tök nagy sikerélményt okoz, mert el se tudtam képzelni, hogy hogy lesz morzsás a tészta, és mégis az lett :) Kezdők is bátran csinálhatják, mert tényleg nagyon egyszerű....

Szóval megcsináltam szombat este, és ahogy elkészült, Anyával megettük kb. a negyedét, mert annyira finom lett. Aztán a vasárnapi ebéd után az öcsém, aki eddig nagy édességutálónak hirdette magát (amiben most már azért erősen kételkedek) kijelentette, hogy a süti otthon marad, én nélküle megyek vissza Pestre. Alkotott is egy szuper finomságmutató indikátort, de inkább nem írom le, mert nem szeretném a valódi fényében rossz fényben feltüntetni... :) Szóval visszakullogtam a Kedveshez süti nélkül, de kárpótlásul Pesten sütöttem neki egy újabb adagot. Csak ez most exotic mix ízű lesz. A Lidlben vettünk egy doboz fagyasztott mangó-málna-feketeribizli-kókusz keveréket, és azt tettem a sütibe. És szuper lett, a Kedves kárpótlása sikeres

Ja, a szuper kollégáim folyton szemrehányást tesznek, amiért sütök, de sosem viszek be belőle az irodába. Nekik üzenném innen, hogy holnap meglepire számíthatnak, a Kedves engedélyt adott a fél adag beszállítmányozására :)

Szóval a süti ilyen lett:

morzsa.jpg

És itt a recept hozzá: 

Hozzávalók:

  • 150 g vaj 
  • 120 g cukor  (nyírfacukorral is szuper)
  • 1 vaníliarúd kikapart magjai  (én vaníliaaromát használtam, érzésre) 
  • 2 db tojás 
  • 400 g túró 
  • 1 citrom reszelt héja 
  • 380 g liszt 
  • 500 g gyümölcs

Elkészítés:

A vajat megolvasztottam, de úgy, hogy ne forrjon, a melegítés során fel nem olvadtak elolvadnak pikk-pakk akkor is, ha lekapcsoljuk a tűzhelyet alatta. Az olvadt vajat összekutyultam a cukor felével, beleöntöttem a vaníliát és a lisztet és összemorzsoltam. És tényleg morzsás lett :) A morzsahalom felét egy kivajazott tortaformába öntöttem és vizes kézzel jól belenyomkodtam, hogy jó kis alapja legyen a sütinek. 

Szétválasztottam két tojást, a sárgákkal összekevertem a cukor másik felét és a citromhéjat, és hozzáadagoltam a túrót. A tojásfehérjéket habbá vertem, és a habot is a túrós kulimászhoz kevertem, majd az egészet elegyengettem a tortaformában a morzsaalapon. 

A kiolvadt gyümölcsöket beleforgattam a maradék morzsába és az egészet a túrós réteg tetejére öntöttem. Szépen elegyengettem és kicsit belenyomkodtam a formába. Az első körben villanysütőt használtam, ott 180 fokon 35 perc alatt megsült. A második adag gázsütőben sült, ott kb 5-6-os fokozaton sütöttem 50-55 percig. A gézsütőhöz tipp, hogy ne égjen meg az alja, amíg sületlen a teteje, dobj be alá még egy tepsit, kicsit csökkenti a láng erejét. 

Ha megcsináltam, írd le a véleményedet :)

Forrás: http://divany.hu/alapkonyha/2013/06/14/turos_kamrasuti/

(A Díványosoknak egyébként szuper receptjeik vannak, én sokszor szemezgetek onnan)

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr697195855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása