2015. február 21. 01:03 - szolnokitibor

Cobbler

Úgy ettem volna valami gyümölcsöset egyik délután szintén a szüleimnél (leginkább ott tör rám a sütési/főzési vágy). Pár hónapja az egyik hotelben morzsasüti volt a desszert az ebédhez, és imádtuk a Kedveskével, így utánanéztem, hogy is kell azt csinálni. Végül valamiért a cobbler receptjére találtam rá, és azzal a lendülettel meg is csináltam. Barackos-szilvásat. Hmm… Valami hetedik mennyország. Elsőre kicsit túlaggódtam a dolgot és konkrétan a sütő mellől írtam a szakdolgozatomat, hogy a résnyire nyitott ajtajú 110 fokos sütőben nehogy megégjen a tészta, de azért el is párologjon a gyümölcsök leve… Mondhatom, tök felesleges volt, kicsit ki is száradt a tészta. Amikor másodjára készítettem, már bátrabb voltam, követtem a receptben megadott időtartamot (és meggyes-epreset csináltam), és voila, egyszerűbb volt és finomabb lett. Szóval, a süti isteni, nagyon gyorsan elkészíthető, nem is túl drága, főnyeremény. Az édesutáló öcsém is kétszer szedett belőle. Ja, és lehet diabetikusan is csinálni, én nyírfacukorral készítettem, így csak a szénhidrátmennyiségre kell figyelni, és cukorbetegek is ehetik. Na, meg diétázók. 

cobbler.jpg

 

Recept:

Hozzávalók: 

Gyümölcsszószhoz:

  • némi barack pucolva, kockára vágva
  • kicsit több szilva magozva, kockázva
  • 1 kávéskanál fahéj
  • 2 evőkanál barnacukor/nyírfacukor/sima fehér cukor/bármilyen édesítő, ami tud karamelizálódni
  • 1 lime/citrom leve

A tésztához: 

  • 10 dkg vaj
  • 30 dkg liszt
  • 2 dl tejszín
  • 1 tojás
  • 5 dkg barnacukor (ugyanolyan változatokkal, mint fent)
  • 1 csomag sütőpor
  • Valamint:
  • 2 evőkanál barnacukor (ugyanolyan változatokkal, mint fent) a szóráshoz

Elkészítés:

A vajat, a lisztet, a tojást, a cukrot, a sütőport egy kicsi sóval összegyúrtam. A gyümölcsöket egy kivajazott jénaiba adagoltam, megszórtam fahéjjal, és a lime/citrom levével, és megcukroztam. Vizes kézzel golyókat csipkedtem a tésztából és ráültettem a gyümikre kb olyan távolságban, hogy legyen helyük kicsit nőni. Megszórtam a cukorral és beraktam sülni 170 fokra 45 percre. 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr377193361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása