2015. szeptember 11. 22:24 - szolnokitibor

Szűzérmék vörösboros szilvamártásban, őszi vasárnapokra

Végre hazajöttem egy kicsit a szüleimhez, ahol mindig újraéled a főzési vágyam, ha a doglos hétköznapok ki is nyírják. Ráadásul nagycsaláddá nőttük ki magunkat, így lelkes támogatói is voltak a mániámnak, így gondoltam, hogy valami extábbat főzök nekik, mint szotkam. Imádom a szilvát, muszáj volt kihasználnom, hogy érik, így egy jó kis szószos receptet találtam, ami nagyon jól illett a natúr módon megsütött szűzérmékhez. Nagyon-nagyon finom őszies ebéd lett, bár a szósz főzés közben inkább forralt borra emlékeztetett, úgyhogy majd decemberben átdolgozom valahogy :) Mindenesetre, ha valami kevésbé hétköznapira vágynál, itt a remek recept rá!

szilvas_husi.jpg

Recept 6 személyre

Hozzávalók:

  • 1,3 kg sertés szűzérme
  • fél kg szilva
  • 2 dl vörösbor
  • só, rozmaring, egész fahéj, 
  • méz

Elkészítés:

A szűzérmét másfél cm vastag szeletekre vágtam, majd olajon mindkét oldalát 3-3 percig elősütöttem. A kis korongokat olajjal vékonyan kikent tepsibe pakoltam, megszórtam egy kis sóval, és 180 fokos sütőbe tettem oldalanként 20 percre. Így eléggé átsült, lehet kevesebb ideig is hagyni, ha nem akarod annyira szárazra. Amíg a husi sült, a szilvákat megmostam, kimagoztam és felkockáztam, majd egy lábasba tettem és leöntöttem a borral. Őrölt rozmaringal ízesítettem, teatojásban egész fahéjat tettem bele, és 1 evőkanál mézzel ízesítettem. Addig főztem, amíg kissé be nem sűrűsödött. Amikor átsültek a husik tányérra szedtem őket és leöntöttem a szósszal. Párolt rizzsel és krumplipürével tálaltam. 

Forrás: Nők Lapja Konyha - Szeptember

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr747765180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása