2015. július 07. 22:54 - szolnokitibor

Nyári levesek a Balaton parton - Hideg uborka és laktózmentes meggyleves

Nagyon meleg van egész héten, ebédre pedig valami hidegre vágytam minden nap. Így egyik nap belenéztem a hűtőbe és találtam benne egy uborkát, majd beugrott, hogy abból levest is lehet csinálni. Így addig keresgéltem, amíg össze nem állt a teljes repertoár a recepthez, na meg a recept a fejemben... Na jó, ez így nem igaz, mivel nem volt itthon natúr joghurt/tejföl/kefir/tejszín, így kénytelen voltam tejszínhabot használni, ami kicsit elvett az élvezeti értékből a zsírossága miatt, így a receptbe már nem azt írom bele. A végeredmény egyébként a tejszínhab malőrtől eltekintve nagyon finom lett. Kicsit olyan, mint a folyékony tzatziki, bár ez nyilván fűszerezésen is múlik. És hideg, ami a legnagyobb előnye :)

Az uborkaleves elfogyott, és megint hideg levest akartam, így a meggyszezon miatt a meggyleves mellett döntöttem. De nem volt nagyon kedvem a hagyományos cukros-vaníliapudingos vonalhoz, így kutakodtam a neten és találtam egy nagyon egyszerű receptet, aminek a rengeteg meggy a hatalmas előnye. Meg, hogy jó sűrű lett. És hideg :) Szóval, kellemesen savanykás, diétás ételt sikerült összehoznom, aminek csak annyi a hátránya, hogy érdemes előző este megfőzni, hogy legyen ideje kihűlni. Egyébként az uborkaleves 10 perces, a meggyleves főzéssel együtt 20, úgyhogy hajrá mindenki, még meleg van, lehet bűvészkedni!

levesek.jpg

Receptek

Hideg uborkakrémleves

Laktózmentes hideg meggyleves

Hozzávalók

  • 1 nagyobb kígyóuborka
  • 3 dl tej
  • 1 kis natúr joghurt
  • só, bors, fokhagyma, bazsalikom
  • 1 kg meggy
  • 1 nagy laktóz mentes natúr joghurt (400 g körül)
  • 1 citrom héja
  • cukor/édesítőszer/méz/stevia
  • 3 kiskanál őrölt fahéj,
  • 1 kiskanál őrölt szegfűszeg

Elkészítés

Az uborkát felkockáztam és kb 1 dl tejjel összeturmixoltam. Egy mély tálba öntöttem, hozzáöntöttem a tejet és a joghurtot és befűszereztem. Vízzel addig higítottam, amíg nekem tetsző sűrűségű nem lett. Hűtőben hagytam állni egy kicsit, hogy még hidegebb legyen. A meggyet kimagoztam és félbe tépkedve egy lábasba tettem. Annyi vizet öntöttem rá, hogy félig ellepje, és hozzákevertem a fahéjat és a szegfűszeget. Kb 10 percig főztem. Miután lekapcsoltam, a natúr joghurtba reszeltem a citromot, hozzákevertem az édesítőt, majd az egészet a meggyléhez adtam és jól összekevertem. 

Forrás

saját Gasztrozseni
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr787604858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása