2015. március 14. 23:31 - szolnokitibor

Vega csilis bab, házi tortilla, avokádókrém.... gyors mexikói ebéd, amivel bárkit lenyűgözhetsz

A hétvégén megint rám tört a gasztrománia, és nem bírtam abbahagyni... Szó szerint. Nemrég vettem egy újságot, ami alapvetően lakberendezési, de a végén épp vega receptek voltak, gondolom a sors hátszele a húsmentes élet felénél... Szóval az újságban találtam egy szuper csilireceptet, ami igazából húsmentes csilis bab, de olyan finom, amilyet még nem ettem. A recept ajánlása szerint avokádókrémmel és tortillával kellene tálalni. Avokádókrémet először csináltam életemben, egészen bejött. Bár nekem elég tömény az avokádó íz. A tortilla, na az egy szép történet Feltúrtam érte az egész vidéket (megint itthon vagyok a szüleimnél), és naná, hogy nem találtam előre elkészítettet sehol, így kénytelen voltam megcsinálni saját magam. Nagyon nagy élmény volt. Nem gondoltam volna, hogy sikerül addig, amíg ki nem sült az első lapocska, de nagyon jó lett. Persze kinézetre csak nyomokban emlékeztet az eredetire, de attól még rettentően büszke vagyok magamra. Szóval... számomra ez tökéletes mexikói ebéd volt, mindenkinek ajánlom, aki szeretne gyorsan, látványos és csípős ebédet készíteni. Garantált a siker, mert senki nem fogja elhinni, hogy meg tudod csinálni.

Eredmény:

mex.jpg

Recept

Csili kétféle babbal

Hozzávalók

  • lilahagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • zöldpaprika
  • olívaolaj
  • 1 kiskanál őrölt csili
  • fél kk őrölt kömény
  • 1 csipet szerecsendió
  • 1 evőkanál oregánó
  • 1 doboz vörösbab konzerv
  • 1 doboz fehér bab paradicsommártásban
  • 5 dl víz
  • 3 zöldségleveskocka
  • 1 csipet koriander
  • 1 kk petrezselyemzöld

Elkészítés

A lilahagymát és a paprikát felkockáztam és kicsit megpirítottam olívaolajon, és ráöntöttem a babokat (a levük nélkül, különben túl sok lesz a folyadék, tapasztalat és öntögethetjük le utólag... tapasztalat). Belekevertem a fűszereket a korianderen és a petrezselymen kívül, és ráöntöttem a vízben feloldott leveskockákat. Szerintem így is nagyon sok volt a leve, így leöntöttem róla egy részét. Egy kicsit hagytam még főni, de a konzerv már egyébként is félkész, így nem kell túl sok idő neki. Amíg fő, össze lehet dobni a tortillát és a krémet is. 

Tortilla

Hozzávalók

  • 375 g liszt
  • 1 kk sütőpor
  • 1 kk só
  • 2,5 dl víz
  • 8 cl olívaolaj

Elkészítés

A hozzávalókat összekevertem, a massza tetejét beliszteztem és félretettem pihenni 10 perce. Ez az idő épp elég az avokádókrém elkészítéséhez. A pihi után kiliszteztem egy nagyobb lapostányért, ráraktam a tésztát, ami nekem nagyon ragadt, így addig gyórtam és liszteztem, amíg már kezelhető állagú lett. 12 felé osztottam és a pici golyókat formáztam belőlük. Szétnyomkodtam őket és a levegőben széthúztam őket vékonyra. Egy forró serpenyőben olaj nélkül megsütöttem őket. 

Avokádókrém

Hozzávalók

  • 2 avokádó
  • fél lilahagyma
  • 1 lime leve
  • só 
  • 2 evőkanál tejföl
  • 5-6 koktélparadicsom
  • 1 ek mustár

Elkészítés

A lilahagymát és a paradicsomokat felkockáztam,  az avokádók belsejével és a fűszerekkel összekevertem, majd az egészet leturmixoltam. 

Források:

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr477270317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása