2018. április 24. 14:41 - szolnokizsofi

Karfiolkrémleves sült zöldségekkel

Találtam egy receptet, ami remek megoldás hétköznapi vacsorákra, hétvégi ebédhez, akár vendégváráshoz is. Gyors, tartalmas, mégis kalóriaszegény és kár még diétásabban is el lehet készíteni. A karfiol azért hálás alapanyag, mert elég semleges íze van ahhoz, hogy kedved szerint variáld a fűszerezését és párosítsd bármivel. Végül is, olyan joker,  mint a cukkini, kalóriaszegény pufferkaja. De ha nem fontos a diéta, akkor is jó vele dolgozni, most burgonyával és sült zöldségekkel gazdagítottam, de pirított baconnel vagy sajttal is működik. Próbáld ki egyik este!

img_2317.jpg

Hozzávalók 6 adaghoz: 

  • Egy kisebb fej karfiol
  • 2 kisebb burgonya (ez elhagyható, ha a kalóriaszegény verziót szeretnéd csinálni)
  • só, bors, natúr szárított zöldségkeverék (kevésbé gourméknak vegeta)
  • tejszín (diétásan zsírszegény natúr joghurt)
  • répa és hagyma a sült zöldségekhez

Elkészítés

A karfiolt rózsáira szedtem, a krumplit felkockáztam és egy lábasban feltettem főni annyi vízzel, amennyi ellepte. Sóval, borssal, zöldségkeverékkel ízesítettem, majd addig főztem, amíg a zöldségek megpuhultak. Ezalatt a répákat hosszában 4 felé, majd keresztben is elvágtam, a hagymákat félkarikára aprítottam. Kevés olvasztott vajon kis szójaszósszal megpirítottam. Mikor a levesben a zöldségek megfőttek, leöntöttem a főzővizet és félretettem. A karfiolt és a krumplit összeturmixoltam, visszaöntöttem 7 dl főzővizet hozzá, majd még 4 evőkanál tejszínt tettem bele. Ilyenkor lehet utóízesíteni, ha szükséges. A pirított zöldségekkel tálaltam. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr1213855750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása